۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۹۸۳
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

آل سعود بدتر از حیوان درنده به مردم بیگناه یمن حمله کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اهل دنیا را هم‌چون حیوان های درنده ای دانست و گفت: آل سعود بدتر از هرحیوان درنده‌ای به مردم بیگناه یمن حمله کرد و با بی رحمی به کشتار کودکان و زنان دست زد.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین امشب در نشست تفسیر نهج البلاغه مسجد کریم اهل بیت(ع) درباه ویژگی های اهل دنیا گفت: کسانی که به دنیا و مادیات آن دل بستند هم چون سگ هایی هستند که زوزه می کشند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که اگر انسانی به دنیا و مادیات آلوده شود باید به خداوند تعالی پناه ببرد افزود: باید از خدا طلب آمرزش کند تا توفیق یابد که مورد لطف و بخشش خداوند قرار گیرد و از این آلودگی رهایی یابد؛ نمازهای روزانه برای پاک کردن این آلودگی‌ها است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) یادآور شد: نمازهای پنج‌گانه مانند رودخانه‌ای است که در جلوی خانه شخص جاری باشد که روزانه شخص پنج مرتبه داخل این رودخانه رفته خود را غسل داده و خارج شود در این صورت هیچ آلودگی درفرد باقی نمی ماند.

 

آل سعود بدتر از هرحیوان درنده‌ای به مردم بیگناه یمن حمله کرد

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه اهل دنیا را هم‌چون حیوان های درنده ای دانست و گفت: کشورآل سعود بدتر از هرحیوان درنده‌ای به مردم بیگناه یمن حمله کرد و با بی رحمی به کشتار کودکان و زنان دست زد را درنده‌های‌ ضرر‌ زننده نامید که کشورهای غربی از جمله آمریکا سران آن ها هستند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این‌که حمایت دولت‌های غربی از آل سعود را برای حفظ منافع این دولت‌ها اظهار کرد: همانطور که اهل آخرت هم دیگر را تایید می‌کنند اهل باطل هم همدیگر را تایید می‌کنند و به همان گونه که اهل حق مومنان با هم متحد هستند منافقان هم از یک دیگر حمایت می‌کنند و متحد هستند.

 

 این استاد اخلاق با بیان این‌که جبهه حق باید بدون نفوذ باشد ابراز داشت: باید کاری کنیم تا منافق و کافر نتواند با ایجاد فتنه سبب شکست اتحاد مومنان شود و بر آن ها غالب شوند.

 

احترام مومن از احترام به کعبه بالاتر است

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به ارزش بالای مومن بیان داشت: اگر همه دنیا را یک لقمه کنند و به مومن بدهند در حق او کوتاهی شده است چون که مومن آن قدر عزیز و با ارزش است که احترام او از احترام کعبه بالاتر است.

 

وی با بیان این‌که قلب مومن حرم خداست و مکه حقیقی قلب مومن است ادامه داد: احترام بسیار مهم و واجب است و این به خاطر همان ایمان اوست به خاطر معنویت وجودش است که عظمت بیشتری دارد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به روایتی در اصول کافی عنوان کرد: خداوند وقتی حضرت آدم(ع) را آفرید حضرت‌ جبریل(ع) را نزد حضرت آدم فرستاد و گفت ای آدم سه چیز برایت آورده ام عقل، دین و حیا یکی را انتخاب و دوتای دیگر را رها کن.

 

وی در ادامه افزود: زمانی که حضرت آدم(ع) عقل را انتخاب کرد جبرئیل(ع) رو به دین و حیا گفت شما بروید دیگر کاری با شما نیست اما در آن روایت است که دین و حیا گفتند ما نمی‌رویم و مامور هستیم هرجا که عقل باشد ما هم حضور داشته باشیم، از این جا معلوم می‌شود آدم عاقل با حیاست.

 

عقل در کنار دین است و با دین منافات ندارد

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که کسی که حیا ندارد، عقل ندارد ابراز داشت: فرقی ندارد باسواد باشد یا بی سواد، آدم بی عقل حیا ندارد، عقل در کنار دین است و با دین منافات ندارد عقل نیز می‌گوید به فکر آخرت خود باش و خودت را محدود به این دنیای فانی نکن.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که دوری از حقیقت انسان را پلید می‌کند افزود: زمانی که انسان از اصل حق و حقانیت دور شود و پا به دنیای اهل باطل بگذارد پلید می‌شود دنیا انسان را خود خواه می‌کند که مضر دیگران هم هست انسانی که همه چیز را برای خودش می‌خواهد برای رسیدن به منافع بیش تر به دیگران نیز ضرر می‌رساند.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به زندگی اهل دنیا اظهار کرد: آن‌ها با همدیگر نمی‌سازند و برای منافع شخصی خود به هم آسیب می‌رسانند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: محبت اهل بیت اگر نصیب مومنی شود بهتر از لذت های دنیوی است چون که این دنیا فانی و گذراست وآن چه که برای انسان باقی می ماند آخرت و اعمال اوست و اگر مومنی محبت اهل بیت نصیبش شود دیگر از اهل دنیا به شمار نمی آید./955/پ202/ب4

ارسال نظرات