۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۴۰۶
آیت الله حیدری:

بحران و جنگ یمن مشکل اساسی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به این که کشور یمن بیش از سه هفته به دلایل بی پایه و اساس مورد تهاجم عربستان قرار گرفته است، بیان داشت: بحران و جنگ یمن مشکل اساسی اسلام است که همه کشورهای اسلامی باید برای عدم ادامه این مسأله از همه توان خود استفاده کنند.
آيت الله محسن حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته با اشاره به این که یمن یکی از کشورهای مسلمان جهان است، اظهار داشت: این کشور بیش از 3 هفته به بهانه های بی پایه و اساس مورد تهاجم نابرابر و ناجوانمردانه عربستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بحران و جنگ یمن مشکل اساسی اسلام است که همه کشورها به ویژه ملت های مسلمان باید برای حل این مسأله همه توان خود را با کمک های گوناگون به مردم ستم دیده یمن انجام دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از گسترش و ادامه جنایت بزرگ عربستان به ملت یمن اظهار داشت: دولت ایران باید از راه های مختلف دیپلماسی یمن را مورد حمایت و کمک قرار دهد.

آیت الله حیدری افزود: تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عمق و چهره حقیقی عربستان سعودی را به جهانیان نشان داد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که لغو سفر عمره از سوی رییس جمهور امری بجا و مناسب است، تصریح کرد: جهان اسلام برای خارج کردن حرمین از دست این حرامیان باید قیام کنند.

وی با بیان این که در روایات ذکر شده که کرامت مؤمن از کرامت کعبه بالاتر است، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم کرامت مؤمن با عملی مستحب از بین برود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عربستان به نمایندگی از رژیم اشغالگر قدس دست به چنین اقدامی زده است، یادآور شد: در حقیقت پادشاهان و برخی از مسؤولان عربستانی از یهودیان پست تر و بدتر می باشند.

سخنان رهبری به مواضع گوناگون در مسأله مذاکره هسته ای تعادل بخشیده

آیت الله حیدری با اشاره به این که از طرفی تیم مذاکره کننده و دولت به یکدیگر بابت پیروزی تبریک می گفتند و از جنبه ای دیگر برخی منتقدان کار را تمام شده معرفی می کردند، تصریح کرد: سخنان رهبری به مواضع گوناگون در مسأله مذاکره هسته ای تعادل بخشید.

امام جمعه موقت اهواز به دو نکته اساسی در مذاکره هسته ای اشاره کردند و ادامه داد: براساس تأکیدات رهبری لغو تحریم ها باید در روز مذاکره انجام شود و همچنین نظارت باید به صورت متعارف و تنها محدود به مراکز هسته ای قرار گیرد.

شعار سال ضرورت فعلی ملت ایران است

وی با اشاره به این که دو انتخابات مهم در پیش روی ملت ایران که ممکن است وفاق ملی با توجه به برخی جریان ها خدشه دار شود، تصریح کرد: انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب ضرورت فعلی ملت ایران است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نباید به دشمنان این ملت بهانه ای داد، عنوان کرد: برخی ها دلسوزانه انتقاد می کنند اما بعضی ها آنان را به دلواپسان دوران انقلاب تشبیه می کنند که اینگونه نیست.

حضور گسترده فرماندهان و سربازان ارتش در نماز جمعه نماد اقتدار نظام و تعهد ارتش است

آیت الله حیدری با اشاره به 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش تأکید کرد: حضور گسترده فرماندهان و سربازان ارتش در نماز جمعه نماد اقتدار نظام و تعهد ارتش است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: هر قدم مردم برای حضور در رزمایش روز ارتش گامی در راه خرسندی امام زمان(عج) و به عنوان عبادتی برای آنها نوشته و حساب می شود.

وی با بیان این که تأسیس سپاه پاسداران به دستور امام راحل در 2 اردیبهشت ماه از نعمت های الهی است، خاطرنشنان کرد: این سازمان تنها در جنبه نظامی و پاسداری از نظام فعالیت نمی کند بلکه هر جا که انقلاب نیاز داشته قدم برمی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سپاه پاسداران در آغاز انقلاب در جنبه نظامی و پس از آن در زمینه های فرهنگی و پاسخ به هجمه های دشمنان و در عرصه های اقتصادی مانند جهاد سازندگی فعالیت و به ملت ایران خدمت می کند./9453/پ201/ش

ارسال نظرات