۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۲۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای سند چشم انداز، حوزه علمیه خراسان را به اهداف عالی می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، گفت: اجرای این سند حوزه علمیه خراسان را به قله اهداف متعالی می رساند.
حجت الاسلام يعقوبي - شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در نشست شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، با اشاره به تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، تدوین و اجرای این سند را از ضروریات حوزه علمیه خراسان و اقدامات ماندگار متولیان آن دانست.

 

وی اضافه کرد: تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان گام مهمی در راستای رسیدن به قله اهداف عالیه این حوزه علمیه به شمار می رود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در زمینه سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در قدم اوّل برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در راستای حرکت و تحولی رو به جلو به سمت نقطه مطلوب لازم بوده و این امر، همّت و تلاش مدیران و مسؤولان حوزه را می طلبد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اولویت دادن به مسأله تهذیب و اخلاق در تدوین این سند را از محاسن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: احیا کردن سیره تهذیبی و علمی علمای سلف، سبب پیشرفت حوزه های علمیه می شود.

 

وی افزود: علّامه بحرالعلوم شرط گذاشته بودند طلبه ای که نماز شب نخواند حق ندارد پای درس ایشان بنشیند و این یعنی توجه به تهذیب برای این عالم بزرگوار جزء اولویت های اصلی قدم گذاشتن در عرصه تفقه دین محسوب می شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: شاید در نگاه اول برداشت های دیگری از این رویه شود اما باید توجه داشت که عالمی وارسته شدن و در مسیر سیر الی الله قرار گرفتن، برخی ملزومات خاص به دنبال خود دارد که می بایست عاشقانه به انجام آن همت گماشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در مدارس علمیه استان خراسان شمالی در سال جدید، افزود: تلاش تمامی دست اندرکاران حوزه های علمیه استان ارتقای کمی و کیفی سطح مدارس علمیه در این خطه از ایران اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه علمیه خراسان شمالی با منشور قرار دادن فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مهرماه 91 در جمع روحانیان و طلاب حوزه علمیه استان، مهمترین اقدامی است که سبب پیشرفت علمی و فرهنگی استان خواهد شد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، خواستار عمق بخشی بیشتر به پژوهش های مورد نظر از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه استان شد و گفت: باید از پژوهش های ابتکاری طلاب و روحانیان به صورت ویژه تقدیر و حمایت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر جوشش فکری و خلاقیت و ابتکار در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: لازم است پژوهش های مورد نظر جهت دهی عمقی شده و به تحقیق هایی توجه شود که قدرت علمی و تحلیلی بالاتری در آنها وجود داشته باشد.

 

گفتنی است، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی و دبیر شورای استانی حوزه های علمیه گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه استان را ارائه کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات