۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۹۵۹

برگزاری سوگواره شعر عاشورایی در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین سوگواره شعر عاشورایی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد.
برگزاری سوگواره شعر عاشورایی در مدارس خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مسوؤل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از مدارس شهرستان بیرجند با بیان این که در حال حاضر بیش از 700 هیأت مذهبی دانش‌آموزی در مدارس خراسان جنوبی فعالی است که به‌صورت هفتگی برای دانش آموزان برنامه اجرا می‌کنند.

 

وی هدف از ایجاد این هیأت‌های دانش‌آموزی را ارتقای سطح بصیرت دینی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این هیأت‌های مذهبی در جذب دانش آموزان برای فراگیری علوم دینی نقش بسیار مؤثری دارند.

 

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار گفتمان دینی با موضوعات مختلف در مدارس خراسان جنوبی به‌صورت تخصصی برگزارشده است، ادامه داد: استقبال دانش آموزان از این برنامه‌های بسیار خوب بوده و این گفتمان‌های اضافه بر نقش مشاوره‌ای به دانش آموزان توانست مسیر درست را به این قشر آینده‌ساز نشان دهد.

 

حجت‌الاسلام رضایی با بیان این که فراخوان چهارمین سوگواره شعر عاشورایی، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی آموزش‌وپرورش در مدارس خراسان جنوبی توزیع‌شده بود، تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان و معلمان بافرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و نیز شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

 حجت‌الاسلام رضایی افزود: دانش آموزان و فرهنگیان شاعر می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 20 اردیبهشت سال آینده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

 وی افزود: مراسم اختتامیه این سوگواره اواخر مهر سال آینده و همزمان با ایام محرم‌الحرام با حضور دانش آموزان، معلمان و مبلغان اعزامی به مدارس خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته 466 دانش‌آموز و فرهنگی 655 اثر به دبیرخانه سوگواره شعر عاشورایی ارسال کردند که از این تعداد 20 اثر دانش‌آموزی و 20 اثر فرهنگیان به‌عنوان آثار برتر سومین سوگواره شعر عاشورایی انتخاب شدند.

 

 مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود استقبال جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی در چهارمین دوره سوگواره شعر عاشورایی، نسبت به دوره قبل 10 درصد رشد داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام رضایی با بیان این که دانش آموزان مهم‌ترین مخاطبان سبک زندگی اسلامی هستند و طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرمایه‌گذاری ویژه فرهنگی روی این قشر صورت گیرد، یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند در گسترش فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در میان دانش آموزان مؤثر باشد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات