۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۰۲۴
با هدف اعزام به مسابقات کشوری؛

مرحله استانی مسابقات اذان و ابتهال اوقاف در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور انتخاب نمایندگان اعزامی به مرحله کشوری این مسابقات در استان خراسان شمالی برگزار شد.
مسابقات اذان و ابتهال در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

این مسابقات از ساعت هشت صبح امروز با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی آغاز شده و برخلاف سال های گذشته تنها در بخش برادران برگزار شد.

مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم اوقاف در استان به طور کلی در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان برگزار شد اما این رده بندی سنی تنها برای مسابقات اذان منظور شد.

مسابقات اذان در دو رده سنی شکوفه ها، زیر 16 سال و بزرگسالان برگزار شد که در بخش شکوفه ها 22 نفر و در بخش بزرگسالان نیز 26 نفر از برگزیدگان شهرستان های هشت گانه برای انتخاب به عنوان نماینده استان خراسان شمالی در مسابقات کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در مسابقات بخش ابتهال و تواشیح، رده بندی سنی وجود نداشت که در این مسابقات نیز در رشته ابتهال هفت نفر و در تواشیح هفت گروه از برگزیدگان شهرستانی با یکدیگر رقابت کردند.

بر اساس برنامه قرار است هیأت داوران این مسابقات در بخش اذان در رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان دو نفر، در رشته ابتهال یک نفر  و در بخش تواشیح نیز گروه برگزیده را انتخاب کنند تا این افراد و گروه برتر به عنوان نمایندگان استان خراسان شمالی به مرحله کشوری اعزام شوند.

طبق اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور برگزیدگان استان های مختلف پایان بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

البته بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای سیاست گذاری مسابقات مقرر شده تا مسابقات تواشیح( مدیحه سرایی) در سطوح استانی برگزار و لوح فشرده برترین های استانی برای داوری به دبیرخانه مسابقات ارسال شده و پس از انجام داوری و انتخاب برترین ها افراد برگزیده برای اجرای برنامه در سطح کشوری دعوت شوند.

مرحله شهرستانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی اواسط دی ماه امسال با شرکت افزون بر 600 نفر برادر و خواهر در شهرستان های هشت گانه این استان برگزار و برگزیدگان به عنوان نماینده هر شهرستان به مرحله استانی راه یافته بودند.

مرحله استانی این مسابقات نیز امروز برگزار شد و بر اساس برنامه قرار است به زودی اسامی برگزیدگان مسابقه اذان در رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان و نیز برگزیدگان رشته های تواشیح و ابتهال از سوی هیأت داوران اعلام شود.

گفتنی است، پارسال مرحله استانی هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها برگزار شده بود.

در مسابقات پارسال در مجموع 176 نفر شرکت داشتند که از این تعداد 96 نفر در بخش اذان، 14 نفر در بخش ابتهال و 11 گروه نیز در بخش تواشیح و همخوانی قرآن کریم رقابت کردند اما امسال با توجه به عدم برگزاری مسابقات در بخش خواهران، شمار شرکت کنندگان در این مسابقات در استان کاهش یافته بود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات