۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۴۴۷۸
امام جمعه موقت قزوین:

دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت مبارزه با دشمنان حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با بیان این که ضروری است که دشمنی شیطان را جدی بگیریم، گفت: اگر طالب عزت هستیم باید آن را در مبارزه جدی با دشمن بیابیم کما این‌که تاکنون هر دستاوردی داشتیم به برکت مبارزه با دشمنان بوده است.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین شب گذشته ( 13بهمن ماه) در نشست هفتگی قرآن کریم امام‌زاده حسین با تبریک آغاز ایام الله دهه فجر به بیان شیوه‌های مبارزه با شیطان به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان انسان در راه سعادت پرداخت.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: شیطان با همه نیرنگ‌ها و فریب‌‌های خود ضعیف است و در واقع می‌توان گفت از خود هیچ قوت و قدرتی ندارد؛ بلکه به خاطر ضعف‌های ما قوی شده و قدرت می‌گیرد؛ بنابراین نباید سیاه نمایی کرده و در راه مبارزه با شیطان یاس ما را فرا بگیرد.

 

وی به برشماری شیوه‌های مبارزه با شیطان پرداخت و اظهار داشت: خود را در پناه خدا قرار دادن مهم ترین شیوه در امان ماندن از شر شیطان است؛ طبق آیات قرآن کریم هنگامی که شیطان تو را فریفت به خداوند پناه ببر، چرا که تنها او شنوا و داناست و می‌تواند مانند مادری که از طفل خود در برابر همه خطرات و تهدیدها حراست می‌کند، انسان را از شر شیطان در امان بدارد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه 6سوره فاطر ابراز داشت: هر چند که شیطان دشمن آشکار و قسم خورده انسان است منتها دشمنی این دشمن قسم خورده به نفع انسان بوده و کافی است انسان‌ها دشمنی با او را جدی بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: وجود آمریکا  و اظهار دشمنی آنان با ملت ایران باعث شد ملت ایران برای مقابله با دشمنان خود ضعیف نمانده و تلاش کند تا در عرصه‌های گوناگون پیشرفت داشته باشد و وجود دشمن و شیطان می‌تواند عامل محرک و رشد و پیشرفت انسان باشد.

 

وی تصریح کرد: ضروری است که دشمنی شیطان را جدی بگیریم؛ به عنوان نمونه در طول انقلاب هرجا که ما دشمنی آمریکا را جدی گرفتیم، پیشرفت کردیم و هر جا کوتاه آمدیم همان زمان متحمل ضربه‌های و خسارات سنگین شده و وادار به عقب نشینی شدیم؛ بنابراین اگر طالب عزت هستیم باید آن را در مبارزه جدی با دشمن بیابیم کما این‌که تا الان هم هرچه دستاورد داشتیم به برکت مبارزه با دشمن بوده است.

 

استادیار دانشگاه بین الملل زندگی با رعایت تقوای الهی را یکی دیگر از شیوه‌های مصون ماندن از دشمنی شیطان با انسان دانست و گفت: تقوا یعنی حفظ ریشه‌ها و رشته‌ها، ریشه‌ها به معنای اعتقادات و رشته‌ها یعنی تمسک به ریسمان‌های الهی از جمله قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به آیه 201 سوه اعراف افزود: انسان برای فریب و پیداکردن نقطه ضعف انسان به دور او طواف می‌کند و دنبال راه نفوذ در اوست، اما فرد متقی و نه کسی که تنها فیلم تقوا را بازی می‌کند به راحتی و خیلی زود متوجه فعالیت‌ها و شیطنت‌های شیطان می‌شود، شبیه قضیه ملاقات امام (ره) با اعضای سازمان مجاهدین خلق که از همان ابتدا متوجه فساد و حیله انان شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر این‌که قرآن کریم قول داده است که اهل تقوا هنگامی‌که شیطان قصد فریب آنها را داشته باشد به راحتی به دلیل داشتن بصیرت آگاه و هوشیار شوند بیان داشت: ضروری است که با دقت در نوسانات سیاسی و شخصیتی بعضی از افراد به این نکته پی ببریم که شیطان چه افرادی را به دلیل فقدان بصیرت و با نقطه ضعف‌های خودشان گمراه کرده است.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که شیطان به عنوان دشمن قسم خورده انسان مانع از پیشرفت انسان می‌شود خاطرنشان کرد: انسان برا یمبارزه با شیطان باید موانعی را که او در راه سعادت انسان ایجاد کرده تلاش نماید، به طور نمونه انرژی هسته‌ای و تکنولوژی نانو و سایر پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی کشور در جهت صراط مستقیم و کمال است که آمریکا قصد دارد مانع از انجام آ‌ن‌ها و پیشرفت انقلاب شود.

 

وی در پایان ایمان و توکل به خدا را یکی دیگر از شیوه‌های مبارزه با شیطان نام برد و گفت: طبق آیه 92 سئوره نحل شیطان نمی‌تواند بر کسانی که ایمان آوردند و بر پروردگارشان توکل دارند نفوذ و سیطره‌ای داشاه باشد چرا که اینان هم در عقل و اندیشه روشن اند و هم در اراده و عزم مصمم هستند./955/پ202/ب6

ارسال نظرات