۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۸۵۴
امام جمعه اهر:

مخاطب‌شناسی در تبلیغ دین ضرورتی مهم محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: وحدت نظر متولیان فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه، لازمه احیای جایگاه حقیقی مساجد است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع جوانان فعال در ستاد نماز جمعه شهرستان اهر با تأکید بر ایجاد جذابیت‌های فرهنگی و هنری در ترغیب جوانان به حضور در نماز جماعت و جمعه، اظهار داشت: مخاطب‌شناسی در امر تبلیغ دین ضرورتی مهم محسوب می‌شود.

 


وی با تأکید بر این‌که دستگاه های فرهنگی شهر باید با تنوع بخشی در برنامه ها، متناسب با سلایق جوانان در این خصوص باید گام های اساسی بردارند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان دوری جوانان ایرانی از محافل مذهبی و مساجد است و در این راستا از تمامی ابزارهای ممکن استفاده می کند.

 


حجت الاسلام حاجی‎‌زاده با اشاره به این‌که غرب تلاش دارد، مخاطب اصلی برنامه‌های ماهواره‌ای، جوانان به عنوان نیروی انسانی کارآمد نظام باشند، افزود: دشمنان با شبکه های ماهواره ای و سایت های ضد دینی به جنگ ایران اسلامی آمده اند که باید در این زمینه بیش از همیشه هوشیار باشیم.

 


امام جمعه اهر با بیان این‌که وحدت نظر متولیان فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه، لازمه احیای جایگاه حقیقی مساجد است، تصریح کرد: همگرایی، هم‌اندیشی و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در امور فرهنگی و همچنین استقبال از طرح‌های ابتکاری و جذاب فرهنگی برای جلب نظر جوانان بایستی در اولویت قرار گیرد.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ را عامل ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها دانست و گفت: بایستی از اقدامات عجولانه و غیرکارشناسانه در حوزه فرهنگ پرهیز شود، با همفکری و وحدت نظر می توان اولویت‌های فرهنگی منطقه را شناسایی و معضلات را با راهکارهای مناسب و عملی برطرف کرد.

 


امام جمعه اهر بر ضرورت جذب جوانان به مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد سنگر فرهنگی است و هر چه جذاب تر باشد در جذب نوجوانان و جوانان موثرتر است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه توجه به جایگاه مساجد و احیای کارکرد حقیقی این اماکن امن الهی بوده است.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که تداوم انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه توجه به جایگاه حقیقی مساجد محقق خواهد شد، گفت: رویکرد مردم و به ویژه جوانان نسبت به امر نماز بسیار خوب است و شایسته است که مسؤولان امر برکات نماز را برای جوانان نسل جدید یاد آور شوند.

 


همچنین محمد عابدی، فرماندار اهر در سخنانی با تأکید بر این‎‌که باید با انجام امور فرهنگی ویژه جوانان در جهت ایجاد محیطی فرهنگی مناسب شأن ایشان تلاش کنیم، افزود: مؤثرترین قشر جامعه، جوانان هستند که صاحب فکر و امید بوده و باید نظام جمهوری اسلامی از این سرمایه فکری حمایت کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات