۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۴۰۷۸۷
آیت الله صفایی بوشهری:

استان بوشهر می‌تواند به آلبوم توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بهبود فضاهای ورزشی در استان بوشهر ضروری است، گفت: استان بوشهر می‌تواند به آلبوم توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شود.
صفايي بوشهري امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز گذشته در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و در جمع رییس جمهور، اعضای هیأت دولت و مردم بوشهر گفت: استان بوشهر در هندسه جغرافیایی ایران اسلامی دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی و ظرفیت‌های بالای سرزمینی است.

 

وی به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معادن، مرز گسترده دریایی، تجارت، بنادر، کشاورزی و استقرار پایگاه‌های مهم نظامی از جمله ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای تاریخی پر از شکوه و جلال است، گفت: این استان دارای مردمانی بزرگ در تاریخ خود از جمله علامه بلادی و مجتهد برازجانی بوده است و سردارانی دلیر همچون رئیس‌علی دلواری را داشته است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر دارای همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای توسعه جامع و پیشرفت پایدار است، افزود: استان بوشهر در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده است ولی نیازمند توجه ویژه دانش‌بنیان ولایی و جهادی مسئولان برای توسعه بیشتر است.

 

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم سفر رییس جمهور و هیأت دولت بتواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استان باشد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر به بیان برخی از نیازها و مشکلات استان بوشهر اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به عرصه‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر اساس مطالعات دانش بنیان و نیازسنجی‌های آمایشی برای استفاده از این ظرفیت‌ها ضروری است.

 

امام جمعه بوشهر توسعه حمل و نقل ریلی در استان بوشهر را خواستار شد و افزود: توسعه صنایع پائین‌دست نفت و گاز، توسعه بنادر و مناطق تجاری، توسعه شیلات، کشاورز، بهداشت و درمان و نگاه جامع به همه شاخصه‌های پیشرفت در استان بوشهر ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر می‌تواند به آلبوم توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شود.

 

وی اشتغال اساسی و استخدام جوانان بومی استان و توجه به اولویت‌ها را ضروری دانست، و تاکید کرد: نرخ بیکاری استان بوشهر مانند دیگر استان‌ها است و این موضوع شایسته استان با ظرفیت بوشهر نیست.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بر لزوم ایجاد زمینه اشتغال جوانان استان تاکید کرد، و بیان داشت: در استان بوشهر نباید جوان تحصیلکرده بیکار وجود داشته باشد.

 

امام جمعه بوشهر بر لزوم توسعه آموزش‌ها و مهارت‌افزایی در استان بوشهر تأکید کرد، و ادامه داد: باید زمینه توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس استان بوشهر فراهم شود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری بر لزوم توجه جدی به امور فرهنگی و دینی و مذهبی تأکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بهبود فضاهای ورزشی در استان بوشهر ضروری است./833/پ202/ب6

ارسال نظرات