۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۳۷۲
به مدت دو روز برگزار می شود؛

ششمین دوره آموزش مشاور راهنمای مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری ششمین دوره آموزشی مشاور راهنمای مدارس علمیه استان خبر داد.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین دوره آموزشی مشاور راهنما دوم و سوم بهمن ماه در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد.

 

وی با بیان این که این دوره آموزشی در ده دوره برگزار می شود، افزود: پس از پایان این دوره های آموزشی کارگاهی، یک دوره عملی مشاوره نیز برای اساتید شرکت کننده برگزار خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، اصول فنون مشاوره، مدیریت تحصیلی، رواشناسی رشد، ارتباط مؤثر، کنترل عواطف و غرایض، ازدواج، خانواده و رواشناسی شخصیت را مهم ترین محورهای این دوره های آموزشی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که این دوره های آموزشی با حضور اساتیدی مجرب از قم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اساتید شرکت کننده در این دوره ده مرحله ای به عنوان مشاور طلاب به مدارس اعزام خواهند شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما به دنبال تشکیل یک تیم مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم، تصریح کرد: تأسیس یک مرکز مشاوره توانمند در حوزه علمیه مازندران یکی از اهداف بلند ما در معاونت تهذیب است.

 

حجت الاسلام خوبانی حضور مشاور طلاب در مدارس علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: درحال حاضر یکی از نقاط ضعف مدارس علمیه عدم وجود یک مشاور قوی در مدارس علمیه است.

 

وی با بیان این که با حضور مشاور در مدارس علمیه می تواند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی بر ضرورت تقویت فرهنگ مشاوره در بخش های مختلف جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تأکید اسلام بر تقویت فرهنگ مشاوره است.

 

وی با تأکید براین که تلاش ما تربیت مشاوران متخصص در مدارس علمیه است، تصریح کرد: اگر فرهنگ مشاوره در میان طلاب و حوزه های علمیه ما نهادینه شود به حتم شاهد اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی طلاب خواهیم بود./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات