۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۴۰۳۶۹
مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین کاشان خبر داد؛

راهیابی قرآن آموزان مؤسسه امیرالمومنین کاشان به مسابقات کشوری اوقاف

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: سه نفر ازقرآن آموزان این مؤسسه در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در استان اصفهان با کسب سه رتبه جواز حضور در مسابقات کشوری را دریافت کردند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، محمدرضا محلوجی زاده با کسب رتبه اول در رشته ترتیل و محمدرضاحقانی با کسب رتبه اول رشته قرائت ازحفظ 5 جزء قرآن و امیرکریم طاهری با کسب رتبه سوم در رشته حفظ کل قرآن در استان اصفهان کردند.

 

وی با اشاره به این‌که، رشته قرائت ازحفظ 5 جزء قرآن کریم مرحله کشوری ندارد، یاد آورشد: امیرکریم طاهری و محمدرضا محلوجی‌زاده می توانند در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف کشور شرکت کنند.

 

 حجت الاسلام حسن زاده گفت: پیش از این قرآن آموزان این مؤسسه با حضور در مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف کاشان و آران و بیدگل، 21 رتبه برتر را در 2 بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان کسب کرده بودند.

 

 به گفته وی، قرآن‌آموزان این مؤسسه در رشته های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، فرازخوانی و اذان شرکت و حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

 

حجت الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: مرحله استانی سی‌ و‌ هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه با داوری محمد‌رضا ستوده‌ نیا، رضا سعادت ‌نیا، غلامرضا شاه‌ میوه و مسعود عنایتی‌ مقدم در امامزاده سید محمد اصفهان برگزار شد.

 

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و تا تاکنون موفق به تربیت 37 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است و شعار ‹‹ کاشان شهرنهج البلاغه ›› و انتخاب این مؤسسه به عنوان ‹‹مؤسسه برگزیده و برتر کشور›› در دومین آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه در تهران گواه بر این ادعا است، ضمن این که این مؤسسه تاکنون موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از دو هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات