۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۸۹۵۱
امام جمعه قم:

عربستان خائن‌ترین و مداخله جو‌ترین کشور منطقه است/ رزمایش محمدرسول الله اقتدار نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که مردم بحرین می‌خواهند با مبارزه آرام حقوق پایمال شده خود را به دست بیاورند، گفت: دخالت عربستان، غرب و دیگر کشورهای مستکبر سبب از بین رفتن حقوق حقه مردم بحرین شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منزل شیخ علی سلمان و دستگیری این روحانی را محکوم کرد.

 

وی گفت: شیخ علی سلمان از روحانیان سرشناس بحرین است که نقش مؤثری در مبارزه مردم دارد و دستگیری ایشان موج جدیدی از اعتراضات را به وجود آورده است و این اعتراضات نباید تا حصول نتیجه نهایی فروکش کند.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که مردم بحرین می‌خواهند با مبارزه آرام حقوق پایمال شده خود را به دست بیاورند، اظهار داشت: دخالت عربستان، غرب و دیگر کشورهای مستکبر سبب از بین رفتن حقوق حقه مردم بحرین شده است.

 

وی تأکید کرد: عربستان از خائن‌ترین و مداخله جویانه‌ترین کشورهای منطقه است که امیدواریم با خبر مرگ محور شرارت در منطقه که داعشی‌ها نیز تجهیزات خود را از آنها به دست می‌آورند، گشایشی برای مردم بحرین ایجاد شود و کشورهای عضو اپک نیز به آرامش برسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به هفته وحدت نیز تأکید کرد: نبی اکرم(ص) تأکید می‌کنند که مسلمانان با هم وحدت داشته باشند که در پرتو این وحدت خیرات زیادی نازل می‌شود؛ این هفته را باید به صورت‌های مختلفی بزرگداشت که تریبون‌داران و اهل قلم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) درباره اجرای طرح کشف حجاب از سوی رضاخان نیز بیان داشت: آثار شوم این خیانت هنوز باقی است که باید با امر به معروف، نهی از منکر و توجه مردم و مسؤولان به نهاد خانواده و ممانعت از ورود ابزارهای که سبب گسترش فساد می‌شود از شیوع این موضوع جلوگیری کرد.

 

امام جمعه قم رزمایش محمد رسول‌الله(ص) را نشانگر توان و قدرت موشکی ایران اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این رزمایش توان موشکی کشور را به رخ جهانیان کشاند و این اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی رهبر معظم انقلاب را به ملت تبریک می‌گوییم.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به سالروز ابلاغ پیام امام راحل به گورباچوف نیز اظهار داشت: این اقدام امام(ره) در راستای راه انبیا بود که می‌خواستند راه هدایت را نشان دهند.

 

امام جمعه قم همچنین با تبریک سالروز ازدواج نبی اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) گفت: اگر می‌خواهیم جامعه از منکرات پاک شده و عفاف وجود داشته باشد، باید روح نماز و امر ازدواج را گسترش دهیم، نماز سبب جلوگیری از گرفتار شدن افراد در رذایل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین شهادت سرلشکر ستاری، ارتحال آیت‌الله بهاء الدینی و شهادت شهدای دانشجو در هویزه را تسلیت گفت.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه نخست نیز با تأکید بر حفظ تقوا، به بیان آثار شوم غیبت در زندگی پرداخت./993/پ202/ج

ارسال نظرات