۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۲۱۵
آیت الله ممدوحی:

قرآن مؤثرترین وسیله برای تربیت نسل امروز است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن مؤثرترین وسیله برای تربیت نسل امروز است، گفت: نیروهای تربیت شده قرآنی می‌توانند سدی محکم در مقابل رسیدن دشمنان به اهداف شومشان باشند.
ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، امروز در اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم و همایش یاوران وقف در کرمانشاه، گفت: انس و بهره مندی از برکات قرآن کریم، سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد، قرآن مؤثرترین وسیله برای تربیت نسل امروز است.


وی افزود: امروز دشمنان نظام ما به این نتیجه رسیده اند که اسلحه و سلاح‌های سرد نمی‌توانند به انقلاب و فرهنگ ما صدمه ای وارد کند، از این رو تمام توان خود را به کار بسته و از راه نفوذ فرهنگی در تلاش برای آسیب رساندن به فرهنگ و معنویت جوانان هستند، نیروهای تربیت شده قرآنی می‌توانند سدی محکم در مقابل رسیدن دشمنان به اهداف شومشان باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر اندازه که انقلاب اسلامی پر و بال می‌گشاید، دشمنان آن هم بیشتر می‌شوند و دنبال تضعیف و تخریب نقاط قوت انقلاب هستند، یکی از این نقاط قوت تکیه بر قرآن کریم است و شبهه‌افکنی و تخریب کلام وحی هم در همین راستا صورت می‌گیرد تا مردم ما تربیت قرآنی نداشته باشند و دشمنان به مقاصدشان برسند.


آیت الله ممدوحی گفت: قرآن کریم یک معجزه عقلانی قطعی است که هیچ فردی در جهان نمی‌تواند آیاتی همانند آن را به وجود آورد و این معجزه الهی پس از یک هزار و 400 سال هنوز برای دشمنان خطری بزرگ محسوب می‌شود، استکبار که در حال حاضر با وجود نیروهای قرآنی منافع خود را در خطر می‌بیند سعی دارد توسط مزدوران قلم به‌دست چهره قرآن را در جهان اسلام خدشه‌دار کند.


وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم دارای چهار مرحله لفظی، ذهنی، عینی و خارجی بوده که هر کدام در جایگاه و مرتبه خود واقعیت‌های مهمی را بیان می‌کنند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افراد باید حقایق قرآن را با جان و دل خود عجین کنند، گفت: تربیت شخصیت‌های قرآنی نتیجه این امر مهم خواهد بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: استان کرمانشاه نیازمند ایجاد نظام‌های فرهنگی است که اداره‌ کل اوقاف می‌تواند در این زمینه تلاش کند و در اینصورت می‌توان برخی از آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر را کاهش داد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات