۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۱۳۲

مشهد الرضا میعادگاه عاشقان امام رئوف/ ایران اسلامی سوگوار شهادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ اقصی نقاط کشور اسلامی ایران همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و اندوه شد؛ شهر مقدس مشهد و حرم امام رضا(ع) نیز پذیرای صدها هزار زائر و عزادار بود که از نقاط مختلف کشورمان و حتی شهرهای دیگر خود را به این مکان مقدس رسانده بودند.
تجمع بزرگ عزاداران در حرم مطهر امام رضا(ع) تجمع بزرگ عزاداران رضوي در حرم مطهر امام رضا(ع) تجمع بزرگ عزاداران رضوي در حرم مطهر امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم شد.


بر اساس این گزارش، شب گذشته و امروز مساجد، حسینه‌ها، بقاع متبرکه و تکایا در اقصی نقاط میهن اسلامی ایران شاهد حضور پر شور مردم و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) بودند که در شهادت امام رضا(ع) عزاداری کرده و به سر و سینه می‌زدند.


همچنین طبق اخبار رسیده از مشهد مقدس زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) شب و روز گذشته در صحن‌های مختلف حرم رضوی به عزاداری پرداخته و در غم جانسوز شهادت امام رئوف بر سر و سینه زدند.

 

طبق گزارش های اعلام شده از سوی مسؤولان استانی، امسال حدود سه میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرده اند.


پیش از ظهر امروز نیز دسته‌های مختلف عزاداری با حرکت در خیابان های منتهی به حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سینه زنی و عزاداری کرده و پس از حضور در صحن‌های حرم رضوی به ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداختند.


مشهد مقدس این روزها حال و هوای ویژه‌ای دارد و میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) از اقصی نقاط میهن اسلامی است؛ امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم ولایی و مؤمن ایران اسلامی در قالب کاروان‌های مختلف به صورت پیاده خود را از شهرهای مختلف کشور به مشهدالرضا(ع) رساندند.


زائران حرم رضوی با وجود برودت هوا با پای پیاده رنج و سختی سفر را تحمل کرده و به زیارت امام مهربانی آمده تا طبق روایات در شب اول قبر، حضرت رضا(ع) آنها را ملاقات کند.


همچنین پیش از ظهر امروز دسته‌های عزاداری در شهرهای مختلف کشور با حرکت در خیابان‌ها به عزاداری و ذکر مصیبت پرداخته و سالروز شهادت امام رضا(ع) را گرامی داشتند.


حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و اماکن مقدسه شهر قم نیز همچون دیگر نقاط ایران اسلامی شب و روز گذشته در عزای امام رضا(ع) به سوگ نشستند.


مردم مؤمن و عزادار قم به همراه دسته خادمان حرم کریمه اهل بیت از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده و ضمن عزاداری و سینه زنی شهادت امام رضا(ع) را به خواهر ایشان تسلیت گفتند.


مراسم عزاداری و سوگواری حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بیوت مراجع تقلید قم همچون سنوات گذشته با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات