۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۰۱۵
کریمی قدوسی در مدرسه معصومیه:

آمریکا به دنبال مدیریت مذاکرات برای مقاصد انتخاباتی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‎ها و انگلیسی‎ها می‎خواهند این مذاکرات به نحوی مدیریت شود که تا نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری طول بکشد تا بتوانند از این مذاکرات برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در همایش اقتصاد مقاومتی، راه حل منطقی و بررسی آخرین مسائل پیرامون مذاکرات که بعد از ظهر امروز در سالن همایشهای مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: نباید جریانی امور کشور را در دست داشته باشد که عملا تفکر غرب را قبول دارد.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی این جریان ایستادگی کنیم، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس تلاش میکنند که از این جریان به نفع مواضع خود بهره ببرند و با حمایت پنهان خود از این جریان درصدد قدرتمند کردن این جریان هستند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات آلماتی 2 به امضای توافق نامه نزدیک شده بود، ابراز داشت: ما در آن مذاکره قبول کریم که اورانیوم 20 درصد را تعلیق کنیم و در مقابل هم وزن تولید اورانیوم ما آنها تحریم بانک مرکزی و فروش نفت را تعلیق کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد آنها برای توافق‏نامه نهایی تعلیق تحریم پتروشیمی و تحریم کشتیرانی بود ولی در نهایت آنها پیشنهاد تیم مذاکره کننده ما را پذیرفتند و زمانی که آماده امضای توافق نامه شدیم انگلیسی‏ها وارد معرکه شدند و با یک سخنرانی این توافق را بهم زدند.

کریمی قدوسی با بیان این‏که ورود انگلیسیها و دخالت آنها در امضای این توافق نامه از قبل برنامهریزی شده بود، اظهار داشت: آنها به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این توافق نامه را به هم زدند تا در انتخابات برای اهداف خود از آن استفاده کنند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شعارهای پیرامون انرژی هسته‏ای، در انتخابات سال 92 تأثیر بسیاری داشت، تصریح کرد: غربی‏ها در آن زمان از استفاده این شعارها حمایت ویژه‏ای کردند.

نماینده مردم شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آمریکاییها و انگلیسیها میخواهند این مذاکرات به نحوی مدیریت شود که تا نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری طول بکشد تا بتوانند از این مذاکرات برای رسیدن به اهداف شان استفاده کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه آمریکاییها و انگلیسیها میخواهند به نحوی این توافق نامه تنظیم شود که ساختار این دو مجلس تغییر کند، تصریح کرد: ذهنیت مردم، بازار، امنیت و آبروی مردم با مذاکره و عدم مذاکره گره خورده است و آنها می‏خواهند از این شرایط به نفع خود در انتخابات این دو مجلس استفاده کنند.

وی با اشاره به این‏‎که مواضع رهبر معظم انقلاب در این شرایط خطیر متوجه تبیین اتفاقاتی که در این مسأله روی می‏دهد برای افکار عمومی است، عنوان کرد: برخی رسانه‏ها برای تشویش اذهان عمومی اطلاعات نادرستی را به مردم می‏دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‏که وظیفه ما تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب است، افزود: برخی از افراد مسؤول به نحوی سخن می‏گویند که انتظار دارند در مقابل تیم مذاکره کننده کسی نقد نکند و سکوت اختیار کند.

نماینده مردم شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی به ارتباط برخی مسؤولان جمهوری اسلامی با آمریکاییها اشاره کرد و ابراز داشت: از این ارتباط هیچ فایدهای نصیب کشور نشد بلکه سخنان آمریکاییها اهانت آمیز تر و باج خواهی آنان افزون تر شد.

وی با تأکید بر اینکه این مذاکرات تنها یک دستاورد داشته است و آن هم ثابت شدن دشمنی آمریکا برای برخی از افراد داخل کشور است، اظهار داشت: آنها تا الان هیچ تحریمی را تعلیق نکرده‏اند بلکه 100 مورد نیز به تحریمها اضافه کردهاند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه طرف مقابل مذاکره کننده به دنبال اهداف دیگری در این مذاکرات هستند، تصریح کرد: آنها می‏خواهند با تمدید مذاکرات به درون نظام ضربه بزنند و به خوبی می‏دانند که انتخابات یکی از شاهرگ های مشروعیت نظام است و با ایجاد ضربه زدن به این شاهرگ به دنبال تمدید مذاکرات تا آستانه انتخابات هستند./922/پ201/ج

ارسال نظرات