۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۵۵۳
استاد حوزه علمیه آمل:

گفتمان بسیج به الگویی برای ملت های دنیا تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل، انقلاب های مردمی در منطقه را الگو گیری از تفکر بسیج دانست و گفت: امروز این گفتمان ارزشمند به الگویی برای بسیاری از ملت های جهان تبدیل شده است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی حوزه مقاومت بسیج حنین بخش دابودشت با گرامی داشت فرارسیدن هتفه بسیج، گفت: در هفته بسیج باید یادی از ارزش ها و اخلاق بسیجی مطرح شود که همواره باید الگویی برای همگان باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: بسیج یک خط سیری دارد که در راستای آن حرکت کرده و معتقد به تحقق ارزش های دینی است که با تبعیت از امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز با قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت کاری کردند که خواب از چشمان دشمنان گرفته شده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ایمان و بصیرت رمز تعالی انسان است، بیان داشت: داشتن ایمان به تنهایی کافی نبوده و باید با بصیرت همراه بود که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و در غیراین صورت همانند امثال شمر و ابن ملجم خواهیم بود که بدون بصیرت امام علی(ع) و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که نهاد مقدس بسیج در عرصه های مختلف نظام اسلامی حضوری فعال و با بصیرت داشته است، تصریح کرد: امروز در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و دیگر عرصه های حضوری ارزنده و فعال دارد.

 

وی با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس در دوران سخت تحریم ها با عزم ملی و مدیریت جهادی توانستیم بردشمن پیروز شویم وا مروز باید همین روحیه در میان مدیران و مردم وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد بسیج و جایگاه آن در نظام اسلامی افزود: در هر عرصه ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نیازمند مجاهدت باشد این نهاد مقدس حضوری ارزشمند و با بصیرت دارد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که مجاهدت بسیج در عرصه های مختلف مانند جبهه های جنگ از نمونه حضور بسیج در عرصه های مختلف است، ابراز داشت: اگر امروز می بینیم که تیم مذاکره کننده در پای میز مذاکرات حاضر می شود و با شش ابر قدرت جهان مذاکره کرده و آن ها را خسته می کند که ناچارند نیرو عوض کنند به دلیل مجاهدت بسیج و بسیجیان در جبهه های دفاع مقدس است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این تفکر بسیجی به الگویی ارزنده و والا تبدیل شده است، گفت: آن چه امروز مشاهده می شود این بوده که تفکر گرانقدر بسیجی به کشورهای دیگر صادر شده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که اقتدار آفرینی کشورهای منطقه به سبب الگوگیری از فرهنگ بسیج است، ادامه داد: نهاد مقدس بسیجی فرامرزی بوده که در کشورهایی نظیر سوریه و لبنان می بینیم که به تفکر و فرهنگ بسیجی متوسل شدند که باید بدانیم بسیج در قالبی نمی گنجد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بسیج همواره اقتدارآفرین و ثمربخش بوده است، گفت: اقتدار و عظمت بسیج سبب شده است تا دشمنان از گسترش این فرهنگ و تفکر ارزشمند هراسان باشند.

 

وی با قدردانی از رزمندگان و بسیجیان که در همه زمینه ها حضوری پررنگ و با بصیرت دارند، بیان داشت: عضویت در پایگاه های مقاومت بسیج درمسیر امتداد فرهنگ عاشورایی است که بسیجیان در راستای بهره گیری از سیره نورانی سرور و سالار شهیدان و فرهنگ عاشورایی گام برمی دارند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: بسیجیان باید با بصیرتی عاشورایی و اعتقادی دینی در پایگاه های مقاومت بسیج حضوری فعالی داشته و استمراردهنده خون های پاک شهدا و پیام نهضت حسینی باشند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات