۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۲۲۴۸
امام جمعه فارسان:

عزت و سربلندی نظام مدیون بسیج و تفکر بسیجی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان، عزت و سربلندی نظام را مدیون بسیج و تفکر بسیجی در جامعه دانست و افزود: توسعه کمی و کیفی بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب در دوران پس از جنگ نیز دفع کننده خطرها و فتنه های بسیاری از این انقلاب بوده است.
امام جمعه فارسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، ظهر امروز، در دیدار با مجموعه کارکنان سپاه این شهرستان، با تبریک هفته بسیج، این هفته را یادآور دستور حکمت گونه امام راحل و الهام بخش از طرف خدا در سال 58 مبنی بر تشکیل بسیج دانست و اظهار داشت: در آن برهه زمانی مردم با کلمه بسیج و چرایی تشکیل آن زیاد مأنوس نبودند و شاید برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می آمد که چرا امام در شرایطی که تازه انقلاب شکل گرفته است و عموم مردم در صحنه هستند دستور تشکیل چنین مجموعه ای را صادر فرمودند؟
وی با بیان این که جنگ تحمیلی جواب همه پرسش های مردم مبنی بر هدف امام از تشکیل بسیج را داد، خاطرنشان کرد: در آن زمان جمعیت ایران 35 میلیون نفر بود که امام مسأله بسیج 20 میلیون نفری را مطرح کردند.
حجت الاسلام جمالی زاده با بیان دستاوردهای تشکیل بسیج برای این نظام خاطرنشان کرد: اگر بسیج و فرماندهان بی نام و نشان آن در دوران دفاع مقدس نبودند؛ به یقین سربلندی و پیروزی نصیب این ملت نمی شد و ما شکست می خوردیم.
امام جمعه فارسان، عزت و سربلندی نظام را مدیون بسیج و تفکر بسیجی در جامعه دانست و افزود: توسعه کمی و کیفی بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب در دوران پس از جنگ نیز دفع کننده خطرها و فتنه های بسیاری از این انقلاب بوده است که اگر رشادت و بصیرت بسیجیان در برهه های گوناگون نبود، این نظام ادامه پیدا نمی کرد و سفره آن برچیده می شد.
این مقام مسؤول با تأکید بر این که هیچ ارگان و قشری در نظام نمی تواند بدل بسیج باشد و جای او را پر کند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب هم از بسیج و پایگاه های آن رضایت دارند و هم به این مجموعه بزرگ دل بسته اند که این نشان از مبارک بودن این مجموعه الهی دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی فارسان با بیان این که فلسفه و حکمت تشکیل و گسترش بسیج در شرایط کنونی نظام امور نظامی و دفاعی نیست، تصریح کرد: با توجه به این که ما در مسائل نظامی یکی از ابر قدرت های جهان هستیم و دشمن به شدت از این جهت ترس دارد؛ بنابراین مهم ترین رسالت امروز بسیج، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به معنای علمی و کارشناسی است.
حجت الاسلام جمالی زاده با تأکید بر این که بسیج باید روی مسائل فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری کند، تصریح کرد: ریشه کن کردن منکرات در جامعه یکی از مهم ترین رسالت های امروز بسیج است که باید در دستور کار متولیان آن قرار گیرد.
وی برنامه ریزی در امور را لازمه نقش آفرینی درست بیان کرد و افزود: باید بسیج در منطقه فضا را در دست بگیرد و ترویج دهنده معروفات باشد که این مهم در سایه شناخت رسالت ها و حضور همه جانبه محقق می شود.
امام جمعه فارسان با تأکید بر این که باید ارتباط پایگاه های بسیج با مساجد و روحانیت افزایش یابد، اظهار داشت: متأسفانه یکی از دلایل ظهور فتنه ها، فاصله گرفتن از مسجد و روحانیت است که باید بسیج با همه توان این رسالت مهم را به سرانجام برساند.
این مقام مسؤول با اشاره به این که مسجد بدون پایگاه بسیج رونق ندارد، خاطرنشان کرد: باید مردم را به سوی مسجد سوق دهیم که به سبب نزدیکی بسیج با ولایت و فعالیت های فرهنگی، انجام این رسالت باید از طریق پایگاه های بسیج صورت گیرد.
وی بالاترین مدال برای بسیجیان را جمله معروف امام راحل مبنی بر «آرزوی من این است که با بسیجیان محشور شوم» دانست و خاطرنشان کرد: در این زمان، مقدس ترین لباس، لباس پاسداری از دین است که باید سپاهیان و بسیجیان به آن افتخار کنند؛ چراکه این لباس، بوی خون شهدا را می دهد که باید قدر آن را دانست و جایگاه آن را در بین مردم ارتقا داد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات