۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۵۰۷

برگزاری دوره آموزشی روحانیان مروج فرهنگ زکات در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: با همکاری حوزه‌های علمیه و روحانیان، طرح جامع فرهنگ‌سازی زکات در آذربایجان شرقی تدوین شده است.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تبلیغی 427 روحانی مروج فرهنگ و فریضه زکات در استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از 200 میلیارد ریال زکات از کشاورزان استان جمع‌آوری شده است.

 


وی با بیان این‌که طبق برنامه سال 93، کمیته امداد آذربایجان شرقی جمع آوری 130 میلیارد ریال زکات را متعهد شده بود که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری این میزان به 250 میلیارد ریال افزایش یابد، افزود: سال گذشته 120 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد که این میزان نسبت به سال 91 نزدیک به 33 درصد افزایش داشت.

 


دشتی با اشاره به این‌که در حوزه زکات برنامه جامع فرهنگ سازی در آذربایجان شرقی تدوین شده است، تصریح کرد: در این نقشه راه 20 دوره آموزشی ویژه عاملان زکات، پنج دوره آموزشی برای مبلغان و روحانیان استان و همچنین چاپ و انتشار پنج عنوان کتاب و بروشور پیش بینی شده است.

 


دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی ادامه داد: از دو هزار و 157 روستای استان، یک هزار و 352 روستا مشمول پرداخت زکات هستند و کشاورزان 805 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند، درا ین حوزه سه هزار و 866 عامل افتخاری به امر ترویج زکات درآذربایجان شرقی می پردازند.

 


وی با اشاره به این‌که حدود هفت میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ زکات در استان هزینه شده است، افزود: باید به نحوی موضوع زکات در جامعه فرهنگ سازی شود که مردم به این فریضه ترغیب شوند تا رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان تسریع شود، در حقیقت عمل به این فریضه واجب الهی راهی برای محرومیت‌زدایی از دیدگاه اسلام شناخته می‌شود.

 

 


دشتی موارد استفاده از زکات را امور عام المنفعه، ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه های درمانی، تحصیل، تامین جهیزیه و مسکن نیازمندان و اجرای طرح های عمرانی اعلام کرد و گفت: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت برداشت.

 


دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که باید راهکارهای ترویج و فرهنگ سازی زکات از سوی کارشناسان دینی تبیین شود، گفت: خوشبختانه در طول سالیان متمادی تعامل حوزه‌های علمیه با کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ترویج فرهنگ زکات بسیار مطلوب بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات