۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۶۲۷
در ایام محرم و صفر صورت می گیرد؛

فعالیت دو هزار و 700 مبلغ در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از فعالیت دو هزار و 700 مبلغ در ایام محرم و صفر در مشهد و شهرستان های استان خبرداد.
حجت الاسلام علي بخشي

حجت الاسلام علی بخشی، مسؤول امور مبلغان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از اعزام دو هزار و 700 مبلغ در ایام محرم و صفر به مشهد و شهرستان های استان خبرداد و گفت: ارتقای سطح اعتقادات و فرهنگ دینی مردم از مهمترین اهداف اعزام روحانیان مبلغ در ایام و مناسبت های مذهبی است.

 

وی افزود:  احیا و گرامیداشت مناسبت های مذهبی و ملی، گسترش اخلاق، عقلانیت دینی و انسجام اسلامی بین مردم و پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و خرافات در شهرها و روستاها از دیگر اهداف اعزام مبلغ است.

 

ساخت بیش از 400 خانه عالم

حجت الاسلام بخشی با اشاره به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان، گفت: از آنجا که احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در همه زمینه های مورد نیاز جامعه بایستی از سوی مبلغان دینی صورت گیرد فعالیت های واحد مبلغان نیز در همین راستا روز به روز گسترده تر می شود.

 

وی ادامه داد: امور مبلغان در مناسبت های مذهبی و ملی با اعزام مبلغان متخصص و عمومی به شهرها و روستاهای استان و ساخت بیش از 400 خانه عالم برای استقرار روحانیان در پیشبرد اهداف سازمان، نقش موثری دارد.

 

مسؤول امور مبلغان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که روحانیون مستقر در روستاهای استان در برگزاری برنامه های دینی در مناطق محروم نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: همه ساله اعزام مبلغان از سوی این سازمان در ایام محرم و صفرصورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: از تعداد دو هزار و 700 مبلغ اعزامی، 1400 نفر از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و 1300 نفر مبلغ از سایر نهادهای تبلیغی در استان به فعالیت های تبلیغی در ماه محرم و صفر می پردازند./934/ت302/ب5

ارسال نظرات