۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۴۰۴
معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده:

زندگی رحیمانه در گرو توجه به فرهنگ امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده، گفت: اگر اعضا و جوارح انسان در مسیر فرهنگ امام حسین قرار گیرد تجلی رحمت پیدا می کند و در نوع نگاه و رفتار ما در زندگی موثر است.
زندگی رحیمانه در گرو توجه به فرهنگ امام حسین است

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالرضا کردی، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده عصر امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به زیبا شناسی حماسه عاشورا پرداخت و گفت: حادثه عاشورا نماد زیبایی هاست چرا که نو شدن و احیا شدن دین با عاشورا اتفاق می افتد و در کلام اهل بیت تنها زیبایی دیده می شود چون نزدیکترین خطاب به خطاب الهی است.

 

وی بیان کرد: اگر اصل عالی معروف و منکر حقیقی را در خود تجلی کنیم و در محیط خانه داشته باشیم از مسیر آلودگی ها، نگرانی و انحراف ها دور خواهیم شد.

 

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده، با بیان این مطلب که در مسیر واقعه عاشورا مشاهده می شود که تمامی تجلیات امام رویکرد رحیمانه دارد، تصریح کرد: اگر اعضا و جوارح انسان در مسیر فرهنگ امام حسین قرار گیرد  تجلی رحمت پیدا می کند و در نوع نگاه و رفتار ما در زندگی موثر است و شکل و کیفیت زندگی تجلی رحیمانه پیدا می کند.

 

کردی، با اشاره به اکرام و عزت متعلقات حرم امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: چشم، گوش، جان و دلی که صرف خاندان اهل بیت می شود چه عزتی می گیرد.

 

وی واقعه عاشورا را جریان همیشه زنده تاریخ عنوان کرد و افزود: هر یک از اقشار جامعه با اعمال و رفتار خود می توانند در جبهه امام حسین باشند و یا این که در مقابل این امام همام قرار گیرند بنابراین فرهنگ  و ادبیات حسینی باید در جامعه ترویج پیدا کند و سر لوحه زندگی شیعیان قرار گیرد.

 

مدیر مسوؤل فصلنامه بین المللی مطالعات خانواده، توصیه کرد: در هیأت های مذهبی به  سلامت روان، سلامت جامعه بپردازیم و به جای توجه به ظواهر به عشق، معرفت و ارزشها  توجه کنیم و به بچه ها به عنوان سربازان آینده امام حسین توجه ویژه داشته باشیم چرا که بر پا کننده آینده هیات آن ها هستند./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات