۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۲۷۷۶۲
امام جمعه زنجان:

حفظ انقلاب مهمترین دغدغه آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: مهمترین دغدغه آیت‌الله مهدوی‌کنی بقای انقلاب و حفظ حرمت ولی فقیه بود.
امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری امروز در مسجد جامع همدان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، در این مراسم گفت: علمای دینی سطوح مختلفی دارند؛ برخی عالمان ربانی هستند، این گروه کسانی هستند که همیشه و در همه حال به یاد خدا بوده و تمام کارهایشان فقط برای انجام طاعت و رضایت الهی است.

 

وی ادامه داد: گروه دوم عالمان متعلم هستند، این افراد همیشه و در همه جا تشنه یادگیری و معرفت هستند و دسته سومی هم وجود دارند که شاید بشود از آنها به حزب باد تعبیر کرد، این گروه نه تنها ثبات عقیده و شخصیت ندارند و نیز از معرفت و بینش الهی هم بویی نبرده اند؛ به طوری که می‌توان آنها را به باطری خالی تشبیه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: آیت الله مهدوی دوشادوش امام راحل و رهبر معظم انقلاب تکالیف خود را به انجام رساند، ایشان از استادش امام خمینی(ره) یاد گرفته بودند که «مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه» و به حق هم تا آخرین نفس بر سر آرمانهای امام و انقلاب استوار ماند.

 

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: آیت الله مهدوی کنی در طول حیات خود پاک زیست و در بعد سیاست نیز تبعیت از رهبری و حفظ حریم ولی فقیه و انقلاب تنها دغدغه این عالم ربانی بود و امروز شاهد آن هستیم که با شکوهترین آیین عزاداری برای ایشان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در کنار تمام این تکالیف و وظایفی که بر عهده داشت برای رضای خدا کار می‌کرد و برای خدا می‌آموخت و آموزش می‌داد، ایشان پایه‌گذار دانشگاه امام صادق(ع) بودند، در حال حاضر شاهدیم بهترین شاگردان این دانشگاه در وزارت امور خارجه و موقعیت‌های حساس نظام مشغول خدمات‌رسانی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: این عالم ربانی با حضور در محضر اساتید بزرگ علاوه بر کسب علم و معرفت جهاد را آموخت و در اوج گیری های قیام انقلاب از یاران حقیقی امام راحل شد.

 

 وی با تأکید بر این‌که مهمترین دغدغه آیت‌الله مهدوی‌کنی بقای انقلاب و حفظ حرمت ولی فقیه بود، افزود: این عالم مجاهد در پیروزی انقلاب سختی های بسیاری را متحمل شد اما هیچ گاه از اعتقادات و اصول خود کوتاه نیامد./967/پ202/ب3

ارسال نظرات