۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۷۷۵۶
از سوی آیت الله صفایی بوشهری؛

مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد توحید برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی امروز از سوی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد توحید برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این مراسم با تسلیت ضایعه درگذشت این عالم ربانی و نیز فرا رسیدن ماه محرم گفت: انسان هایی وجود دارند که وقتی با خدای خود عهد و پیمان می بندند، بر آن پیمان خود تا دم مرگ استوار هستند و هیچگاه این پیمان را نمی شکنند.

 

سخنران این مراسم در ادامه با تسلیت فرا رسیدن اولین سال درگذشت حبیب الله عسکر اولادی، در خصوص شخصیت وی اظهار داشت: وی انسانی واراسته، اخلاقی و متدین بود و با وجود اینکه به شغل آزاد و فعالیت های اقتصادی مشغول بود تلاش داشت زندگی حلالی داشته باشد.

 

وی مهمترین ویژگی عسکر اولادی را روحیه مبارز بودن آن عنوان کرد و ابراز داشت: وی همواره شخصیتی مبارز داشته و در حزب موتلفه اسلامی و جمع کردن متدینین بسیار پرتلاش و کوشا بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم آیت الله مهدوی کنی به بیان زندگی پرثمر و موثر وی در جامعه پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: آیت الله مهدوی کنی راه امام حسین(ع) را در عمل پیاده، و در مقابل ظلم و ستم مبارزه می کرد و تبلیغ و مبارزات سیاسی انجام می داد.

 

سخنران این مراسم افزود: وی علاوه بر فعالیت های سیاسی، تحصیلات حوزوی خود را حد اجتهاد ادامه داد.

 

وی در ادامه سخنان خود ترکیب سیاست و اسلام را لازمه جامع بودن شخصیت یک انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان اهل سیاست نباشد و فقط به اسلام بپردازد این انسان، انسانی جامع نخواهد بود؛ همچنین اگر اهل سیاست باشد و به اسلام نپردازد این تکامل و جامعیت در وجود یک انسان را نمی توان یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی هیچگاه به دنبال شهرت و اعتبار خود نبود، بیان داشت: چنین رفتار وی نشانه از خودسازی و تقرب الهی یک انسان کامل است؛ ایشان از ابتدای نهضت از امام حمایت کرد و در راه امام به زندان رفت و تبعید شد اما هیچوقت ناامید نگشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی همواره در کمال تواضع از مقام معظم رهبری دفاع می کرد و این نشان از ثابت قدمی ایشان است.

 

وی در ادامه به سه خدمت مهم این عالم جلیل القدر اشاره کرد و گفت: تولیت حوزه علمیه تهران و مدرسه علمیه مروی و تربیت طلاب فاضل و انقلابی یکی از مهمترین کارهایی بود که آیت الله مهدوی کنی انجام داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تربیت افراد برای خدمت به جامعه و نیز همراه با مقام معظم رهبری و در دفاع و حمایت از وی را از دیگر خصوصیات، ویژگی و خدمت های این عالم ربانی دانست.

 

وی افزود: ایشان در فتنه سال 88 که بسیار جو نامناسب بود در آن زمان آیت الله مهدوی کنی با هدایت، راهنمایی و ارشاد افراد در مقابل فتنه با تمام صداقت و اخلاص ایستادند.

 

به گزارش رسا، در ابتدای این مراسم که همزمان با نخستین سالگرد درگذشت حبیب الله عسکر اولادی برگزار شد، تشکری مداح اهل بیت و عضو کانون مداحان استان بوشهر به مرثیه سرایی پرداخت./833/پ202/ب

ارسال نظرات