۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۲۷۴۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

مبلغان به مقابله با خرافات مذهبی بیشتر توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به ضرورت ورود مبلغان به عرصه مبارزه با خرافه گرایی مذهبی، گفت: مقابله با خرافه پراکنی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مبلغان در هیئات مذهبی قرار گیرد.
حجت الاسلام خدايي

حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ضرورت مقابله با خرافه پراکنی در هیأت‌های مذهبی اظهار کرد: مقابله با خرافه پراکنی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مبلغان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

 

وی در ادامه با بیان این که در ماه محرم باید از فرصت‌های ایجاد شده برای فرهنگسازی نهایت استفاده را ببریم، خاطر نشان کرد: ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند با سخنرانی‌های انجام شده در هیأت‌های مذهبی فرصتی برای ترویج اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به این که عدم بهره گیری مناسب از فرصت‌های ایجاد شده در عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند تهدید باشد، افزود: اگر به درستی از فرصت موجود در ماه محرم استفاده نشود فرصت ایجاد شده تبدیل به تهدید می‌شود که اثرات زیان باری برای دین اسلام و مذهب شیعه خواهد داشت.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان،  در ادامه با بیان این که 50 هیأت مذهبی درسال جدید مجوز فعالیت گرفته اند، گفت: هیأت‌ها باید مطابق منشور نوشته شده برای هیأت‌های مذهبی عمل کنند که در غیر این صورت با مشاهده تخلفات ممکن است با لغو مجوز هیئت متخلف جلوی فعالیتش گرفته شود.

 

وی با اشاره به عدم استفاده از عَلَم در دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: هیچ یک از هیأت‌های مذهبی نمی‌توانند عَلَم دسته عزاداری که به شکل فلزی است را در کنار دسته‌های خود به حرکت در آورند بلکه این عَلَم‌ها باید در هیأت‌ها در جای ثابتی نگه‌داری شوند.

 

مسؤول کمیته مردمی امر به معروف و نهی از منکر در ادامه با بیان این که همه مردم باید اعمالی که در جامعه رایج می‌شود را با تعقل و تفکر بررسی کنند، تصریح کرد: با تعقل در اموری که بعضا در جامعه رایج می‌شود همه مردم می‌توانند با خرافه پراکنی مقابله کنند و روحانیان نیز با سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهند مانع از انتشار اطلاعات و احادیث غلط از دین شوند.

 

حجت الاسلام خدایی در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم که با مقابله با عقاید خرافی، دین و مذهب خود را حفظ کرده و با دشمنان مبارزه کنیم./949/ت302/ب5
 

ارسال نظرات