۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۳۵۸۳

15 آبان آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی»

خبرگزاری رسا ـ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» تا 15 آبان و مهلت پذیرش چکیده مقالات 30 آبان است.
 انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد علی پرغو، دبیر علمی همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش بر اساس محورهای موضوعی اعلام شده تا 15 آبان و مهلت پذیرش چکیده مقالات 30 آبان است.


به گفته مهلت ارسال اصل مقالات نیز 15 دی ماه است و زمان برگزاری همایش نیز 26 بهمن ماه سال جاری خواهد بود، وی خاطرنشان کرد: این همایش در راستای تبیین نقش راهبردی و کلیدی آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بررسی نقش اقشار مختلف مردم، بسترها و زمینه های تاریخی و تحلیل عملکرد کانونهای انقلاب اسلامی در آذربایجان برگزار می شود.


پرغو ادامه داد: اهمیت و نقش آذربایجان در هویت ایرانی و ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و از قرن ها قبل به عنوان مبدأ و سرمنشأ تمامی تحولات ارزشمند در راستای کلام الهی و سیره نبوی فعال بوده است. به عبارت دیگر آذربایجان در اهداف ایران اسلامی نقش بی بدیلی داشته است.


وی با بیان این‌که تبریز در طول تاریخ فرهنگ ساز و تمدن نگهدار بوده است، به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام و رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد ملی و انسجام اسلامی، نقش علما و روحانیون آذربایجان در انقلاب، نقش آذربایجان در ادوار مختلف انقلاب و آسیب شناسی انقلاب در آذربایجان از جمله محورهای کلی این همایش است.


دبیر علمی همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» بسترها و زمینه های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان، کلیات، نقش اقشار مختلف مردم آذربایجان در انقلاب، نقش و عملکرد کانونهای انقلاب اسلامی در آذربایجان، بازتاب انقلاب اسلامی در هنر، ادبیات و مطبوعات آذربایجان و نقش آذربایجان در بازتاب منطقه ای انقلاب اسلامی به خصوص در منطقه قفقاز و ترکیه را از دیگر محورهای همایش عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: در این همایش نقش شهدا و ایثارگران، بازاریان و اصناف، زنان، کارگران و کارمندان، فرهنگیان و دانشگاهیان، دانش آموزان، احزاب و گروه ها و ... آذربایجان در انقلاب اسلامی مورد بررسی و تحلیل محققان و پژوهشگران و مورخان قرار می گیرد.


به گفته پرغو انقلاب مشروطه، جنبش شیخ محمد خیابانی، قیام علما علیه رضاشاه، قیام علیه فرقه دموکرات و قیام 29 بهمن مردم تبریز نیز به عنوان بسترها و زمینه های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که نقش و عملکرد کانونهای انقلاب اسلامی از قبیل دانشگاه تبریز، حوزه های علمیه، مساجد و هیاتهای مذهبی نیز مورد توجه این همایش است.


دبیر علمی همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» یادآور شد: در این همایش، بخش ویژه ای به تاریخ شفاهی، خاطرات، اسناد، فیلم، تصاویر و ... انقلاب اسلامی در آذربایجان اختصاص یافته که آثار گرد آوری شده در این بخش به نام صاحبان آثار و به صورت فاخری منتشر خواهد شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات