۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۲۲۶۶۱
رحیم پور ازغدی:

سیاست ظلم ستیزی ماهیت عزاداری شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با اشاره به سخن برخی افراد که می گویند عزاداری ها را سیاسی نکنید، گفت: شیعه آب خوردنش نیز سیاسی است و لعنت بر یزید می فرستد؛ با پرچم امام حسین(ع)، شاه سرنگون شد، صدام سقوط کرد، رژیم اسرائیل متحمل شکست شد.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حسن رحیم پور ازغدی سخنران همایش ملی هیأت های برگزیده کشور با ابراز تأسف از عدم حضور برخی مدعیان امر به معروف و نهی از منکر در صحنه های اجتماعی، گفت: برخی تنها هنگامی حاضر به امر به معروف و نهی از منکر هستند که  خطری آنان را تهدید نکند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در کلامی از ایشان آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند مشمول نصرت و رحمت خداوند هستند و کسانی که این وظیفه را انجام ندهند در دنیا رسوایی و پستی و در آخرت عقاب و عذاب خواهند شد.

 

سخنران همایش ملی هیأت های برگزیده کشور با بیان این که بر اساس همه روایات حضرت ولی عصر(عج) برای برپایی عدالت ظهور خواهند کرد، ابراز داشت: بالاترین معروف، عدالت است و بالاترین منکر، ظلم است و امر به معروف و نهی از منکر یعنی دعوت به عدالت و مبارزه با ظلم.

 

وی با اشاره به سخن برخی افراد که می گویند عزاداری ها را سیاسی نکنید، اظهار داشت: شیعه آب خوردنش نیز سیاسی است و لعنت بر یزید می فرستد؛ با پرچم امام حسین(ع)، شاه سرنگون شد، صدام سقوط کرد، رژیم اسرائیل متحمل شکست شد، دشمن در سوریه و عراق نتوانست به هدف خود دست یابد و با همین پرچم مردم یمن به پیروزی رسیدند.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که هدف امام حسین(ع) در کربلا، اطاعت خداوند، امر به معروف و نهی از منکر، اجرای عدالت و مبارزه با اسلام قلابی بود، گفت: عده ای اسلامی آسان را می خواهند و به دنبال اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی هستند.

 

وی با  اشاره به سخن مرحوم شیخ عباس قمی(ره) در مورد تعزیه و عزاداری، ابراز داشت: وی می گوید تعزیه هنگامی عبادت خداوند است که با هیچ نهی شرعی جمع نشود؛ ریا در عبادت مانند ربا در معامله و قیاس در ادله شرعی است، شیعیان مراقب باشند به گونه ای عزاداری کنند که زبان نواصب دراز نشود، از استعمال محرمات مانند غنا که غالبا نوحه های لطمه خالی از غنا نیست اجتناب کنند، از دروغ های ساختگی و روایات ضعیف السند که احتمال دروغ بودن خبر آنان می رود چیزی را بیان نکنند که اگر این کار را انجام دهند شیطان را نیز در این عبادت بزرگ شریک کرده اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که گریه بر امام حسین(ع) گریه ای عبادی و سیاسی است، خاطر نشان کرد: نگرانی اصلی اهل بیت(ع) در مورد ظلمی که به ایشان شده نبود؛ بلکه درباره توحید و عدالت بود؛ آن چیزی که حتی از وجود مقدس اهل بیت(ع) نیز عزیزتر است توحید خداوند و عدالت است.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) برای جلوگیری از اختلاف های داخلی و برای مصلحتی بزرگ تر بسیاری از مشکلات را تحمل کردند، یادآور شد: امیر مومنان(ع) در نامه ای که به ابوموسی اشعری نوشتند فرمودند هیچ کسی نیست که به اندازه من بر وحدت امت حریص باشد؛ نباید در بین مسلمانان جنگ داخلی به وجود آید؛ البته باید مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) قاطعانه بیان شود و از عقاید تشیع یک وجب نباید به عقب آمد.

 

رحیم پور ازغدی افزود: هر کسی کاری انجام دهد که یک خانواده سنی به سمت وهابیت گرایش پیدا کند نوکر وهابیت و خائن به اهل بیت (ع) است.

  

وی با بیان این سوال که آیا کسانی که فحاشی و بی حرمتی به مقدسات دیگران را در دستور کار خود قرار داده اند توانسته اند بیشتر شیعه را در دنیا عزیز کنند یا حضرت امام(ره) که هیچ بی حرمتی به مقدسات هیچ مذهبی انجام نداده است، افزود: اکنون آثار این حرکت امام(ره) در نقاط مختلف دنیا مشاهده می شود.


وی در پایان تأکید کرد: کسانی که در زمان انقلاب حاضر به فداکاری و حضور در جبهه ها نمی شدند اگر در کربلا بودند نیز ابا عبدالله(ع) را یاری نمی کردند و زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند نیز حضرت را یاری نمی دهند./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات