۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۱۵۵۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند:

خود پرستی و منفعت گرایی مهم‌ترین آسیب زندگی زناشویی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که توجه بیش اندازه به خواسته های فردی در زندگی زناشویی به دعوا و اختلاف منجر می شود، گفت: خود پرستی و منفعت گرایی مهم ترین آسیب زندگی زناشویی است.
خود پرستی و منفعت گرایی مهم‌ترین آسیب زندگی زناشویی است

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که امروزه زندگی زناشویی بر منافع جمعی و خانوادگی متکی نیست و زن و شوهر منفعت فردی خود را بر منفعت خانواده ترجیح می دهند، گفت: آنچه موجب دوام و پایداری زندگی زناشویی می شود خروج از وادی فرد گرایی است و تاکید بیش از اندازه بر خواسته های فردی زندگی زناشویی را به جدایی و طلاق منجر می کند.

 

وی افزود: زن و شوهر در زندگی مشترک باید از خواسته های فردی خود تا جایی که ممکن است چشم پوشی کرده و بدانند گذشت و بخشش زندگی را در کام آنها شیرین کرده و موجب استحکام بنیان خانواده می شود.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس خواهران بیرجند با اشاره به این که امروزه رسانه های گروهی منفعت گرایی را در میان زوج ها ترویج می کنند، تاکید کرد: بنای زندگی خانوادگی بر از خودگذشتگی بنا شده و زمانی زوج های جوان یک زندگی موفق را خواهند داشت که بتوانند دشورای های پنج سال اول  زندگی را تحمل کنند.

 

حجی پور ادامه داد: خداوند بنای زندگی مشترک را بر محبت و مهربانی قرار داده است بنابراین تاز مانی که این دوعنصر در زندگی مشترک وجود داشته باشد کانون خانواده پر از محبت و صفا خواهد بود و زمانی که این دوعنصر در زندگی خانواده ها کم شود علاقه و دوستی جای خود را به سیاهی و جنگ داده و در این هنگام زندگی وارد بحران و مرحله جدال های قبل از طلاق می شود که اگر زوج های جوان در این مرحله صبور نباشند زندگی آنها به طلاق ختم می شود.

 

وی با بیان این که متاسفانه خانواده ها زمانی که دو زوج دچار مشکل می شوند به اشتباه به آنها می گویند بچه دار شوید، افزود: در این شرایط بچه دار شدن به ضرر نوازد و زوج است زیرا شاید با آمدن بچه، زوج ها اختلافات خود را به صورت موقت کنار بگذارند اما پس از چندماه دوباره اختلافات آنها آغاز شده و در این میان در صورت جدایی بچه بلاتکلیف می ماند بنابراین بچه دار شدن راه حل بهبود روابط زناشویی نیست.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به این که زوج های جوان باید در هنگام عصبانیت از گرفتن هر گونه تصمیمی خود داری کنند، گفت: آرامش و صبر راه حل برطرف شدن مشکلات میان زوج های جوان است.

 

حجی پور با اشاره به این که قناعت، ساده زیستی، صبر و مهربانی از رموز یکی زندگی موفق هستند، یادآور شد: اگر زن شوهر در زندگی مشترک خود اسلام و آموزه های آن را سرلوحه قرار دهند و در امور مختلف و سختی ها و مشکلات گوناگون بر خدا توکل کرده و صبور باشند خواهند توانست بحران های زندگی خود را حل کرده و زندگیشان را به ثبات برسانند اما زمانی که سخنان دیگران و خود پرستی محور زندگی زنا شویی قرار گیرد زندگی دوام خود را از دست داده و خانه به محلی برای جنگ های اعصاب و روحی تبدیل می شود./968/ت302/ب4

ارسال نظرات