۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۱۵۵۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

رسانه‌ها در انتشار اخبار ملاحظه احزاب و گروه ها را نکنند/ خبرگزاری رسا دغدغه دین، فرهنگ و انقلاب دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی از خبرگزاری رسا به عنوان رسانه دارای دغدغه دین، فرهنگ و انقلاب یاد کرد و گفت: مدار فعالیت یک خبرنگار یا رسانه در بیان اخبار باید کسب رضایت خدا باشد و در اطلاع رسانی ملاحظات گروهی، جناحی، شخصی و جو اجتماعی را نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحلیل خود درباره وضعیت اطلاع رسانی رسانه‌های دینی را این‌گونه بیان کرد: اطلاع رسانی دینی ما با فرهنگ غنی، جامع قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) فاصله زیادی دارد.

 

وی گفت: در عالم کنونی تبلیغات مکتب‌های بی اساس، ناقص، بی مبنا و بدون استوار که جامعیتی هم ندارند ده‌ها برابر تبلیغات ما در حوزه دین غنی اسلام است؛ امروز بیشترین سرمایه‌گذاری را مکتب‌ و انجمن‌های مختلف برای تبلیغات خود اختصاص می‌دهند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «دشمنان کالاهای بدلی خود را در قالب‌های زیبا معرفی کرده و ملت‌ها را جذب می‌کنند، ولی ما معارف غنی خود را آن‌گونه که باید نتوانستیم منعکس کنیم» بیان داشت: معارف ما بر فطرت و عقلانیت استوار است که اگر درست بیان شود طالبان حقیقت شیفته آن می‌شوند.

 

وی تأکید کرد: بدون شک اگر ما در عرصه اطلاع رسانی معارف دین را متقن، دقیق، صحیح و موفق بیان کنیم فرهنگ غنی اسلام به جهانیان صادر می‌شود؛ البته پس از انقلاب اسلامی از سوی نهادهای مختلف کارهای خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی داشتن دغدغه دین، فرهنگ و انقلاب را از ویژگی‌های خبرگزاری رسا برشمرد و بیان داشت: مسؤولان باید حمایت، پشتیبانی و سرمایه گذاری کاملی از رسانه‌های دینی که در تلاش برای انعکاس فرهنگ اسلام و انقلاب دارند داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: پیشتیبانی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دینی سبب بالا رفتن کیفیت کار آن‌ها و استفاده از ابزارهای نوین نرم و سخت افزاری برای توسعه کار و رساندن فرهنگ غنی اسلام به جهانیان می‌شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که امروز جوامع بشری از مکتب‌های منحرف مأیوس شده‌اند، گفت: جهان تشنه معارف اسلام است؛ از این‌رو مراکز اطلاع رسانی باید اخبار و اطلاعات را به صورت دقیق و در قالب‌های خوبی بیان کنند.

 

وی افزود: متأسفانه یکی از مشکلات برخی از رسانه‌ها بیان اخبار دینی در قالب‌های خرافی و تحریف شده است که نتیجه عکس می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی بیان مطالب در قالب‌های نامناسب را از دیگر مشکلات رسانه‌ها خواند و اظهار داشت: اگر نتوانیم هنر اصیل اسلامی را به صورت مطلوب و در قالب‌های متناسب با سلیقه مخاطبان ارائه کنیم طبعا افراد و اقشار مختلف جذب این فرهنگ غنی نمی‌شوند.

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «وقتی معارف دینی را استخراج می‌کنیم کار را تمام شده ندانیم، جایی کار تمام می‌شود که این اندیشه و نظر به عمق جان مردم برسد»؛ متأسفانه سرمایه گذاری کافی برای بیان مطالب در قالب‌های مطلوب، جذاب، متناسب با اقشار ملیت‌ها و سطوح مختلف صورت نمی‌گیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار رسانه‌ها را ادامه راه انبیای الهی بیان کرد و گفت: انبیا برای رساندن پیام الهی به بشریت آمدند، امروز اگر رسانه‌ها این پیام را به درستی برسانند در واقع همان راه را ادامه می‌دهند.

 

وی تأکید کرد: قرآن کسب رضایت خدا را شاخصه اصلی بیان مطالب عنوان می‌کند؛ مدار فعالیت یک خبرنگار یا خبرگزاری در بیان اخبار باید کسب رضایت خدا باشد و در اطلاع رسانی ملاحظات گروهی، جناحی، شخصی و جو اجتماعی را نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی رضایت خدا را در نظر گیرد برای بیان مطالب حب، بغض دیگران، منافع و مصالح شخصی، گروهی و جو حاکم را در نظر نمی‌گیرد./993/ت302/ج

ارسال نظرات