۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۵۰۱

میزگرد تخصصی درآمدی بر روش شناسی علوم انسانی برگزار می­شود

خبرگزاری رسا ـ روش بهره‌گیری و تعامل منابع مختلف معرفتی در علوم انسانی، روش‏ شناسی استفاده‌ از متون دینی در علوم انسانی اجتماعی، روش‏ شناسی تولید علوم انسانی دینی و بومی و روش اجتهادی در تولید دانش دینی در نشستی علمی بررسی می شود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، میزگرد تخصصی درآمدی بر روش شناسی علوم انسانی با حضور حجت الاسلام حسین بستان مدیر گروه محترم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر محمد تقی موحد ابطحی پژوهشگر حوزه فلسفه علوم انسانی در تاریخ 9 اردیبهشت ماه روز سه­شنبه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه ساعت 14 برگزار می­گردد.

 

این میزگرد با همت کانون اندیشه جوان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی و هیات حمایت از کرسی­های آزاد اندیشی برگزار می­گردد.

 

هدف از برگزاری این نشست بررسی نقادانه روش‌های غربی و غیر دینی در امر علوم انسانی و نیز ارائه و تبیین روش‌شناسی اسلامی در علوم انسانی است این همایش در قالب یک میزگرد علمی با حضور دو تن از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود که به ارائه نظریات در امر روش‌شناسی علوم انسانی می‌پردازد.

 

سر فصل­های قابل ارائه در نشست «روش بهره‌گیری و تعامل منابع مختلف معرفتی در علوم انسانی»، «روش‏ شناسی استفاده‌ از متون دینی در علوم انسانی اجتماعی»، «روش‏ شناسی تولید علوم انسانی دینی و بومی» و «روش اجتهادی در تولید دانش دینی» است.

 

گفتنی است محل برگزاری مراسم دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی - خیابان شریعتی- سه راه ضرابخانه- کوچه شهید داوود گل نبی – دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه است./966/د102/ع

ارسال نظرات