۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۶۲۰
حجت الاسلام کوثری مطرح کرد؛

ترویج سبک زندگی اسلامی با تبیین سیره زندگی حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شهرستان شیروان گفت: متأسفانه مسؤولان و مدیران این شهرستان از ظرفیت مناسب روحانیان به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای پیشگری از آسیب های اجتماعی استفاده نمی کنند.
حجت الاسلام كوثري- امام جمعه شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام حسین کوثری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی عصر یکشنبه در همایش بانوان این شهرستان که به مناسبت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز زن و مادر برگزار شد، با اشاره به آمار بالای آسیب های اجتماعی نظیر افزایش طلاق، بیکاری، مشکلات اخلاقی و ... در جامعه، نقش هشداری روحانیان در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و افزود: روحانیان و تریبون های مساجد و منابر ظرفیت بالایی برای هشدار و اطلاع رسانی در این گونه موارد دارند.

 

وی با یادآوری آمار این گونه آسیب های اجتماعی در شهرستان شیروان، از این که مسؤولان و مدیران شهرستان از ظرفیت بالای روحانیان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در این موارد استفاده نمی کنند؛ انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در شهرستان شیروان آن گونه که باید و شاید از ظرفیت روحانیان به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای پیشگری از آسیب های اجتماعی استفاده نمی شود.

 

به گفته حجت الاسلام کوثری با وجود آسیب های اجتماعی نگران کننده، متأسفانه مسؤولان موارد مزبور را به درستی اطلاع رسانی نمی کنند و در این موارد از ظرفیت روحانیان برای هشداردهی نیز بهره نمی برند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده، اظهار داشت: با توجه به رهنمون رهبر معظم انقلاب امسال باید به صورت جهادی به سمت فعالیت های فرهنگی رفت و با همکاری و همفکری برای رفع مشکلات تلاش مضاعف کرد.

 

حجت الاسلام کوثری در ادامه به مسأله اعتیاد مردان و سکوت اجباری بانوان در برابر این بلای خانمان سوز پرداخت و عنوان کرد: بیش از 90 درصد مردان معتاد جامعه از اخلاق خوب بانوان سوء استفاده کرده و حق آنها و فرزندان خود را ضایع می کنند اما بسیاری از بانوان در مواجهه با این مردان به زعم خود به خاطر حفظ آبرو سکوت کرده و تحمل می کنند.

 

وی با بیان این که سکوت بانوان در برابر اعتیاد مردان حفظ آبرو نیست بلکه نقیصه ای مهم برای خانواده به شمار می رود، اظهار داشت: زنان باید احساس مسؤولیت داشته باشند و هنگامی که مرد خانه به سمت انحراف و کارهای خلاف می رود، لازم است به جای پیشه کردن سکوت، به فکر چاره باشند.

 

حجت الاسلام کوثری در ادامه زنان و مادران را یکی از ارکان اصلی تحقق شعار سال و حماسه فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروز بانوان می توانند در خانواده و اجتماع در جبهه مقدم مبارزه فرهنگی با دشمن باشند.

 

به گفته وی بانوان با رعایت دستورات دینی در مورد عفاف و حجاب و نیز تربیت فرزندانی صالح و دین مدار می توانند نظام اسلامی را از نظر فرهنگی بیمه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان شیروان نقش بانوان در تحقق حماسه اقتصادی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان می توانند با رعایت سبک زندگی اسلامی نقش قابل توجهی در بهبود اقتصاد خانواده و جامعه داشته باشند.

 

وی با اشاره به روحیه تجددگرایی در بانوان اظهار کرد که اگر چه این روحیه در بانوان بسیار بالاست و این موضوع خود تهاجمی فرهنگی و نکته ای منفی برای اقتصاد جامعه اسلامی به شمار می رود؛ اما زنان جامعه ما می توانند با مبارزه علیه این روحیه تجددخواهی، علاوه بر این که در جبهه تهاجم فرهنگی مبارزه می کنند؛ سهم مؤثری نیز در تحقق حماسه اقتصادی داشته باشند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات