۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۹۹۱۱۷
مدیر استانی حوزه علمیه گیلان خبر داد؛

افزایش 5/2 برابری ظرفیت پذیرش حوزه علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان ظرفیت پذیرش حوزه علمیه گیلان پذیرش جدید را 700 نفر اعلام کرد و افزود: میزان پذیرش این حوزه سال گذشته 300 نفر بود که امسال شاهد افزایش تعداد ظرفیت پذیرش هستیم.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

حجت‌الاسلام محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به آغاز پذیرش طلاب از بهمن ماه، گفت: روند ثبت نام تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.

 

وی ظرفیت پذیرش حوزه علمیه گیلان در پذیرش جدید را 700 نفر اعلام کرد و افزود: میزان پذیرش این حوزه سال گذشته 300 نفر بود که امسال شاهد افزایش تعداد ظرفیت پذیرش هستیم.

 

حجت الاسلام لاکنی به افتتاح بزرگترین حوزه علمیه شمال کشور در رشت اشاره کرد و گفت: با افتتاح و بهره برداری حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) فضای آموزشی و ظرفیت پذیرش حوزه چند برابر شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که حوزه علمیه امیرالمؤمنین ظرفیت پذیرش دو هزار طلبه داخلی و 400 طلبه خارجی را دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت از 20 کشور جهان طلبه پذیرش می کند.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت در سه فاز طراحی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است.

 

حجت الاسلام لاکانی، تقویت مدارس علمیه در شهرستان ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تقویت کمی و کیفی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور از مهاجرت طلاب به قم جلوگیری می کند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان همچنین از راه اندازی حوزه علمیه اهل بیت(ع) در آستانه اشرفیه خبر داد و تصریح کرد: این حوزه علمیه به همت حجت الاسلام والمسلمین امینیان، نماینده مجلس خبرگان رهبری تأسیس و اداره می شود.

 

وی با بیان این که با افتتاح و بهره برداری حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت فضا برای ادامه تحصیل طلاب در استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد:  با توجه به کمبود مبلغان دینی در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مساجد مهاجرت طلاب از قم به رشت ضروری است.

 

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به این که خوشبختانه مشکل نبود استاد در حوزه علمیه استان رفع شده است، افزود: در حال حاضر مدارس علمیه استان از حیث استان در شرایط بسیار خوبی هستند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، حضور در عرصه اجتماعی طلاب را نیازمند توسعه حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: بسیاری از مناطق گیلان درخواست اعزام روحانی دارند تا احکام اسلامی را برای مردم بیان کنند./950/ت302/ب

ارسال نظرات