۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۰۷۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

اهمیت رسیدگی به محرومان در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر اهمیت رسیدگی به معیشت و وضع زندگی محرومان در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه خطیری در این خصوص دارد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه عصر یکشنبه در دیدار با مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی افزود: رسیدگی به وضعیت محرومان از اهیمت بسیار بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است آن چنان که امیر مؤمنان(ع) خود به خانه ایتام و خانواده های بی سرپرست رفته و برای آنها امکانات زندگی فراهم می کردند.

 

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) راه مولای متقیان حضرت امام علی (ع) را در جامعه ایران ادامه می دهد.

 

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به لحاظ دلجویی از فقرا از توفیقات بزرگ الهی برای امدادگران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که امدادگران الهی بایدقدردان این توفیق الهی باشند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با تأسیس کمیته امداد، یادگار عظیم و بزرگی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به جا گذاشتند.

 

جلال حسین زاده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه عملکرد این نهاد راتشریح کرد و گفت: هدف از تلاش های کمیته امداد توانمند سازی مددجویان و اقشار نیازمند جامعه است.

 

 دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر با امام جمعه ارومیه

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی پیش از ظهر یکشنبه نیز با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و معاونین ستادی این جمعیت مردم نهاد دیدار و گفت و کردند.

 

وی با قدردانی از فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه هلال احمر گفت: هلال احمر توجه خاصی به فعالیت های بشر دوستانه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به آیه 14 سوره مائده اظهار داشت: نجات جان انسان برابر با نجات جان تمام دنیا است و این آیه قرآنی شاکله اصلی خدمت رسانی هلال احمر را در زمینه امداد رسانی به حادثه دید گان می رساند.

 

امام جمعه ارومیه همچنین با استناد به حدیث امیر مؤمنان درخصوص تأمین نیاز نیازمندان گفت: امید است با فعالیت تمام عوامل و دست اندرکاران این مجموعه بیش از پیش در راستای کمک رسانی به افراد نیازمند سهیم باشیم.

 

یحیی زینالپور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به سمت نمایندگی ولی فقیه استان و امام جمعه ارومیه به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد، امدادرسانی و خدمات هلال احمر در طول سال جاری پرداخت.

 

وی افزود: این نهاد در راستای ارائه خدمات در زمینه های امداد و نجات، آموزش های تخصصی و عمومی و اجرای طرح کمک به مستمندان فعالیت چشمگیری داشته است./936/پ202/ب

ارسال نظرات