۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۲۷۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

پاسداشت و ترویج فرهنگ عاشورا افتخاری بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بر ضرورت پاسداشت فرهنگ عاشورا تأکید کرد و گفت: بزرگ ترین افتخار برای هر انسانی ترویج فرهنگ عاشورا است.
حجت الاسلام مهدي عرب انصاري معاون سياسي امنيتي استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام مهدی عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار دوشنبه شب در همایش شور آفرینان حسینی(تجلیل از خادمان و فعالان برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا) که در فرهنگسرای جوان استانداری قم برگزار شد،گفت: فرهنگ عاشورا مبدأ و منشأ حریت و آزادگی مردم شد.
وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال قطع کردن پیام رسانی واقعه عاشورا به نسل جوان هستند، ابراز کرد: دشمن از ابتدای شهادت امام حسین(ع) توطئه‌ها و نقشه‌های فراوانی را برای از یاد بردن ایشان و هدفشان به کار گرفت که همگی خنثی شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر این‌که شیعیان هیچ‌گاه از امام حسین(ع) فاصله نگرفته اند، افزود: دشمنان اقدامات فراوانی برای از بین بردن هدف امام حسین(ع) انجام دادند که بی نتیجه ماند.
حجت‌الاسلام عرب انصاری ادامه داد: گذشتگان ما سهم عمده‌ای در زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا به عهده داشتند و امروز ترویج این فرهنگ را به ما سپرده‌اند.
وی افزود: همه ما به منزله یک ستون مستحکم برای انتقال و ترویج فرهنگ عاشورایی به جوانان و نسل‌های آینده هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندا قم با بیان این‌که پیامبر اسلام تمامیت و هویت اسلام را مدیون فرهنگ عاشورا می‌دانند، اظهار کرد: اگر عاشورایی واقع نمی‌شد از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.
حجت‌الاسلام عرب انصاری تأکید کرد: همه کسانی که در مجالس عزای امام حسین(ع) نقش ‌آفرینی می‌کنند، در حال منتقل کردن فرهنگ عاشورایی و از ثواب ویژه الهی برخوردار هستند.
وی پاسداشت فرهنگ عاشورا را بزرگ ترین افتخار برای هر انسانی دانست و بر ضرورت حفظ این فرهنگ تأکید کرد./927/پ202/ی
ارسال نظرات