۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۶۷۴
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

مجالس حسینی روح معنویت را در جامعه می‌دمد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این که برپایی پرشور مجالس حسینی سبب شارژ معنوی جامعه می شود، گفت: اگر این مجالس نبود معنویت در جامعه روز به روز کمرنگ تر می شد.
حجت الاسلام رضا خدري - مدير حوزه علميه برادران بوشهر

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به تأکید ائمه نسبت به حضور در مجالس عزای امام حسین(ع) اظهار داشت: احیای مجالس حسینی سبب زنده نگه داشتن دین خواهد شد.

وی با بیان این که مجالس عزای امام حسین(ع) بهترین مکان برای تبیین معارف اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: اگر چنین مجالسی نبود، شیعه عزت و آبرومندی خود را از دست می داد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر به سرکوب اقلیت های مذهبی از سوی سلطه طلبان جهانی اشاره کرد و گفت: شیعه در طول تاریخ همواره یک اقلیت بوده و اگر عزت حسینی نبود شیعه امروز این قدرت را در جهان نداشت.

حجت الاسلام خدری با بیان این که امروزه در رسانه ها شاهد جلوه های حضور شیعه در عرصه جهانی و بین المللی هستیم، خاطر نشان کرد: مجالس حسینی به همراه شعور و آگاهی که به مخاطب می بخشد موتوری محرک برای حفظ دین است.

آگاهی بدون عمل کارآیی ندارد

وی آگاهی بدون عمل را بدون کارآیی دانست و ابراز داشت: به طور مثال یک پزشک آگاهی دارد که کشیدن سیگار برای او مضر است اما خودش نیز سیگار می کشد در واقع آگاهی دارد ولی به آن عمل نمی کند بی فایده است و شاید در این مسأله انگیزه و محرکه عمل وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان این که حضور در مجالس حسینی سبب ایجاد پیوند مخاطب با اهل بیت از لحاظ معرفتی می شود، تصریح کرد: ایجاد محبت اهل بیت در دل مؤمنان سبب می شود انسان اهمیت ویژه ای به امور عبادی و مذهبی دهد.

حجت الاسلام خدری با بیان این که برپایی پرشور مجالس حسینی سبب شارژ معنوی جامعه می شود، گفت: اگر این مجالس نبود معنویت در جامعه روز به روز کمرنگ تر می شد./9464/ت302/ع

ارسال نظرات