۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۸۹۵۶۶

برگزاری نخستین دوره آموزشی وبلاگ نویسی طلاب مازندران

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی ویژه طلاب ظهر امروز در مدرسه علمیه الزهرا بابل برگزار شد.
وبلاگ نويسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: این دوره کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی طلاب با همکاری دفتر فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور بیش از 50 وبلاگ نویس شرق مازندران، به مدت یک روز برگزار شده است.

 

وی، آموزش سامانه کوثر بلاگ، آشنایی با ابزارهای تبلیغ در فضای مجازی و ضرورت وبلاگ نویسی دینی را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، آشنایی طلاب با ابراز روز تبلیغی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از ابزارهای نوین به منظور تبلیغ اهداف و برنامه های خود استفاده می کنند، بهره گیری از فضای مجازی به منظور تبلیغ دین یک ضرورت مهم است.

 

حجت الاسلام غفاری، فضای مجازی را ابزار جدیدی جهت تبلیغ مناسب مبانی دینی دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ کارآمد و صحیح دین بهره گرفت.

 

وی با بیان این که طلاب باید با ابزارهای نوین و به روز تبلیغی آشنا باشند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی می تواند بستر مناسبی برای پاسخگویی به بسیاری از شبهات و سؤالات دینی باشد.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که دشمن امروزه برای خدشه دار کردن مبانی دینی از شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی استفاده می کند، گفت: ما نیز باید برای مقابله با توطئه های دشمن از فضای مجازی به منظور تبلیغ ارزش های دینی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که طلاب نیز باید همگام با پیشرفت علم به برخی ابزارهای مناسب تبلیغی مجهز شوند، تصریح کرد: اگر نتوانیم خود را به این ابزارها مجهز کنیم به حتم در تبلیغ صحیح و اثرگذار دین نمی توانیم موفقیت کامل را کسب کنیم.

 

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران نیز در این دوره آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی جهت ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی طلاب در زمینه فناوری های روز و امکانات فضای مجازی و ارتقای دانش طلاب در استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی از جمله وبلاگ، وب سایت و شبکه اجتماعی  و همچنین تربیت طلاب به منظور تولید محتوای الکترونیکی با رویکرد نشر معارف اسلامی جهت ارائه در فضای مجازی برگزار شد.

 

جلیلی تصریح کرد: نخستین دوره کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی در استان های اصفهان، یزد و مازندران برگزار شده و طبق برنامه ریزی انجام شده در استان های تهران، شیراز، گلستان و خوزستان انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره به همه شرکت کنندگان گواهی وبلاگ نویسی اهداء و برای کسانی که فاقد وبلاگ در سامانه کوثر بلاگ هستند، وبلاگ ایجاد خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات