۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۳۱۴
خطیب جمعه دامغان:

13 آبان امسال احیای برائت از یزید زمان بود

امام جمعه موقت دامغان گفت: امروز شاید به ظاهر یزید به معنای خاص خود نداریم اما یزیدها و شمرها و ابن سعدهای بسیاری هستند که دستشان به خون مسلمانان آلوده است همانا ملت هوشیار ما در راهپیمایی باشکوه 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان نماد برائت از یزید زمان سر دادند.
حجت الاسلام محمد حسن رستميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با تسلیت ایام سوگواری مولای آزادگان امام حسین(ع) از شرکت کم نظیر مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان امسال قدردانی کرد و این حضور را نشانه عمق آگاهی ملت، درک درست آنها از دشمنان امروز اسلام و مکتب حسینی و پیروی از رهنمودهای روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب دانست.

 

وی خشم سران رژیم غاصب صهیونیستی از حضور باشکوه و شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل مردم ایران را اثبات حقانیت ملت ایران عنوان کرد و افزود: بسیاری از گمراهان سعی کردند این گونه القاء کنند که سر دادن این شعار تضعیف دولت در حال مذاکره با 1+5 است و کوشش کردند تا 13 آبان را کمرنگ کنند، اما کلام حکیمانه رهبر انقلاب یک روز قبل از راهپیمایی و شناساندن ماهیت خبیس آمریکا و حمایت از دولت و گروه مذاکره کننده ایرانی با تعبیر لطیف «بچه های خودمان» نقشه های آنها را نابود کرد.

 

حجت الاسلام رستمیان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید باید 13 آبان و حضور پرمعنا و باشکوه مردم را نقطه قوت خود بداند و با قدرت در مسیر اهداف نظام اسلامی و مذاکرات هسته ای پیش برود و البته آمریکا باید به یاد داشته باشد که رهبر معظم انقلاب این مذاکرات را تنها ویژه موضوع انرژی هسته ای می دانند و ملت ما دیگر جنایات آنها را هرگز از یاد نخواهند برد.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه به موضوع درس های بزرگ نهضت حسینی پرداخت و تأکید کرد: بی تردید پیام مهم عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است هدفی که امام حسین(ع) به طور شفاف آن را در وصیت نامه خود ذکر کرده است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان دومین درس مهم عاشورای حسینی را اهمیت دادن به نماز اول وقت دانست و تصریح کرد: عزاداران سیدالشهدا(ع) همچون سال های گذشته نماز را بر عزاداری مقدم بدانند، با وضو در عزای امام حسین(ع) شرکت کنند و با آمادگی ظهر عاشورا نمازشان را با نماز خونین اباعبدالله(ع) همراه کنند و جلوه ای از عمل به پیام بزرگ عاشورا را در سراسر کشور نمایان سازند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت درگذشت حبیب الله عسگر اولادی یاد و خاطره این یار دیرین امام و رهبری را گرامیداشت و گفت: شادروان حبیب الله عسگر اولادی، حبیب بن مظاهر انقلاب ما بود همانا او انقلابی بود و انقلابی ماند و راز انقلابی ماندن این مجاهد را خودش بیان کرده بود و آن راز هماهنگی و تبعیت از ولایت فقیه بود.

 

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با اشاره به اولین سفر استاندار سمنان به دامغان در روز گذشته خاطرنشان کرد: تکرار این سفرها همراه با مدیران کل به صورت دوره ای به شهرستان ها، تنفیذ برخی از اختیارات مدیران کل به مدیران شهرستانی جهت حل سریع تر مشکلات مردم و توزیع عادلانه منابع و امکانات و در نتیجه ایجاد امید بیشتر در زندگی آحاد افراد جامعه از خواست های ما از محمد وکیلی استاندار جدید استانمان است/977/پ201/س

ارسال نظرات