۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۶۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

تحقق مطالبات رهبری نیازمند برنامه دقیق و کارشناسی شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که تحقق مطالبات رهبری نیاز به برنامه‌های دقیق علمی دارد، خواستار نگاهی جامع از سوی مسؤولان حوزه به مراکز و نهادهای حوزوی برای کمک به تحقق مطالبات رهبری شد.
آيت الله رجبي عضو جامعه مدرسين قم و قائم مقام مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني حجت الاسلام والمسلمين رجبي
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه، گفت: شورای عالی حوزه‌های علمیه با تشکیل دبیرخانه برای پیگیری مطالبات سفر رهبری به قم و تصویب آنها اقداماتی را صورت داده که قابل تقدیر است.
وی با بیان این‌که یک بخش از مطالبات رهبر معظم انقلاب مربوط به تحول در آموزش و متون دروس حوزوی است، ابراز کرد: در این راستا از سوی مرکز مدیریت برنامه‌ جدید آموزشی سطح یک حوزه به تصویب رسید و برای مراحل بعدی نیز برنامه‌های دیگری در دست اقدام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که تلاش‌هایی برای تحقق مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه انجام گرفته، بر ضرورت مضاعف شدن تلاش‌ها در این زمینه تأکید کرد.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب یک صاحبنظر در مسائل سیاست گذاری و برنامه ریزی در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه هستند، اظهار کرد: رهبری به عنوان یک مرجع تقلید و از جایگاه رهبری به نیازها و مطالبات جامعه اسلامی و حوزه اشراف دارند و مطالبات خود را از حوزه‌های علمیه بیان فرمودند و باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.
اقدامات انجام شده قابل تقدیر اما ناکافی است
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به این‌که باید از اهتمام شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت نسبت به فرمایشات رهبری تشکر کرد، کفت: اما انتظار ما با توجه به فرمایشات دقیق و جامعی که رهبری در چند نوبت داشتند این است که کارهای کلان و نظام مند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: تا رسیدن به نقطه مطلوبی که رهبری برای حوزه ترسیم کردند فاصله فراوان است و حوزه باید برای اجرایی و عملیاتی کردن این مطالبات برنامه‌ای دقیق و کارشناسی شده‌ را تنظیم کند.
موانع اجرایی نشدن مطالبات رهبری رفع شود
وی با بیان این‌که شورای عالی، مرکز مدیریت و معاونت‌های مرکز فرمایشات رهبری را طبق اولویت بندی در دستور کار قرار دهند، گفت: مسؤولان حوزه علمیه با تخصیص بودجه‌های لازم و کار کارشناسی و زمان بندی مناسب می‌توانند در راستای تحقق یافتن مطالبات رهبری گام‌های مؤثرتری بردارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود کمبود امکانات و واقعیت‌های موجود را یکی از آسیب‌‌ها و موانع عدم تحقق مطالبات رهبری دانست و گفت: توجه به این مسائل به خودی خود ایجاد محدودیت می‌کند و مسؤولان باید با برداشتن موانع به دنبال اجرایی کردن مطالبات رهبری بر اساس اولویت‌ها باشند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مسؤولان در بودجه بندی‌ها اولویت‌ها را در نظر بگیرند تا اجرای مطالبات دچار مشکل نشده و سریعتر انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که تحقق مطالبات رهبری نیاز به برنامه‌های دقیق علمی دارد، خواستار نگاهی جامع از سوی مسؤولان حوزه به مراکز و نهادهای حوزوی برای کمک به تحقق مطالبات رهبری شد.   
عدم استفاده از ظرفیت های علمی نهادهای حوزوی از موانع عدم تحقق مطالبات رهبری است
وی عدم استفاده از ظرفیت‌های علمی نهادها و مراکز حوزوی برای تحقق مطالبات رهبری را از آسیب‌ها و موانع عدم تحقق فرمایشات رهبری ذکر کرد و افزود: مرکز مدیریت برای پیشبرد امور نباید تنها به نیروهای درون خود اکتفا کند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: نهادها و مراکز حوزوی به خاطر اعتقادی که به فرمایشات رهبری دارند این امور را در اولویت قرار می‌دهند و با سرعت بخشیدن به کارها سبب پیشرفت امور می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که فقدان برنامه ریزی دقیق و قرار گرفتن برنامه‌ها در یک فرایند کلی سبب تأخیر در اجرای آنها می‌شود، اظهار کرد: اگر برنامه‌ها کلی باشند و به مرحله تشخص، تعین و دقت نرسند در اجرا با موانع ببیشتر روبه رو می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به این‌که اگر برنامه‌های عملیاتی با زمان بندی و تعیین مسؤول اجرایی و نظارتی پیش رود با موفقیت بیشتری رو به رو خواهد شد، ابراز کرد: هراندازه در این زمنیه کوتاهی داشته باشیم از سرعت تحقق مطالبات رهبری کاسته می‌شود و سبب کندی و شاید فراموشی مطالبات می‌شود./927/ت301/ج
ارسال نظرات