۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۴۸۲۸
آیت الله علم الهدی خطاب دولت یازدهم:

مردم منتظر اجرای قانون عفاف و حجاب هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه مسؤولان نسبت به وضعیت حجاب، تأکید کرد: انتظار مردم از دولت قانون مدار این است که قانون هفت سال معطل مانده عفاف و حجاب را اجرایی و امنیت ناموس جامعه را تأمین کند.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، گرامیداشت یک جریان حماسی درآن هشت سال نیست بلکه خاطره تجدید تجربه ها و عبرت ها و توجه به این نکته است که دشمن کنونی ما همان دشمن زمان دفاع مقدس است با شدت عداوت به مراتب بیشتر که به دلیل شکست های پیاپی او حاصل شده است.

 

وی افزود: بنابراین وظیفه امروز ما هم مانند رزمندگان و مردم آن زمان، ایستادگی و حماسه سازی قهرمانانه است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به دولت، ملت و نیروهای مسلح در مورد نرمش قهرمانانه به شرط درک ماهیت طرف مقابل و شناخت دقیق هدفگذاری او، اظهار کرد: اگر سیاست این دولت اقتضا می کند که در برخورد با سرسخت ترین دشمن ما نرمش نشان دهد، این نرمش باید مطابق اصولی باشد که رهبری یادآور شدند.

 

امام جمعه مشهد در توضیح عبارت نرمش قهرمانانه، تصریح کرد: این نرمش باید از سر قدرت باشد نه متواضعانه و ذلیلانه چرا که ما در رأس قدرت هستیم؛ در دفاع مقدس، مرزهای ما در کشور خودمان بود اما امروز در جنوب لبنان و یک کیلومتری مرز اسرائیل است.

 

وی ادامه داد: دشمن آن روز ما را در کشور خودمان محدود کرده بود؛ اما امروز قدرت ما در تمام منطقه تثبیت شده و انقلاب اسلامی حرف اول را می زند.

 

تحریم های دشمن را از سر ضعف است نه قدرت

 

آیت الله علم الهدی، تحریم های دشمن را از سر ضعف دانست و گفت: تحریم ها نشانه بدبختی و ذلت دشمن است نه قدرت. امروز در حالی که در رکود اقتصادی و مشکلات داخلی دست و پا می زند می خواهد با چنین اقداماتی بر نقایص خود سرپوش بگذارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در مورد درک صحیح ماهیت دشمن و هدف او خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، امریکا شیطان است و هدف شیطان نیز چیزی جز نیرنگ و فریب نیست. امروز اوضاع و جنایات سوریه به خوبی نمایشگر اوج عداوت و قساوت این دشمن است که با حمایت عربستان، ترکیه و قطر صورت می گیرد.

 

لزوم تأمین آرامش محیط های آموزشی

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها یادآور شد: شعار این دولت، اعتدال است و بزرگترین دستاورد آن باید آرامش همه اقشار در همه ابعاد باشد اما با این وجود و در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، به دلیل عزل ونصب های حساب نشده مدیران این نهادها امنیت شغلی ندارند.

 

وی با تأکید بر ضرورت تأمین آرامش محیط های آموزشی گفت: از سوی دیگر، خانواده ها نیز نگران فضای فرهنگی محیط های آموزشی فرزندانشان هستند.

 

دولت قانون مدار، قانون معطل مانده عفاف و حجاب را اجرایی کند

 

آیت الله علم الهدی با تقدیر از توجه ویژه رییس جمهور به مسأله حجاب افزود: با این حال، شما که اعلام می کنید دولت تدبیر و امید، قانون مدار است، در مسأله حجاب به جای پرداختن افراط یا عدم افراط به عملکرد نیروی انتظامی، قانون عفاف و حجاب را اجرایی کنید که در آن وظایف نیروی انتظامی و سایر نهادها دقیقا مشخص شده است.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: انتظار مردم از دولت قانون مدار این است که این قانون هفت سال معطل مانده را اجرایی و امنیت ناموس جامعه را تأمین کند.

 

انسان با ایمان مطابق امر و نهی خدا رفتار و به وابستگی به خدا و اجرای فرامین او افتخار می کند

 

وی درخطبه نخست نیز در تبیین سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: زندگی از دیدگاه اسلام نوعی پیمایش و راهروی است که نیازمند بستر و جاده است و صراط مستقیم زندگی، عبودیت خداوند است.

 

آیت الله علم الهدی اطاعت خدا و ایمان را به ترتیب دو عنصر عبودیت برشمرد و در مورد دلیل تقدم اطاعت بر ایمان گفت: سبک زندگی دینی مبتنی بر ایمان به خداوند است؛ اطاعت در متن زندگی قرار دارد اما ایمان نقش نرم افزاری برای اطاعت داشته  و زیربنای اطاعت است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که ایمان را شامل سه اعتقاد قلبی، اقرار به زبان و عمل با جوارح می دانند، اضافه کرد: ایمان واقعیتی دارای سه مرحله است؛ نخست، باورمندی چرا که ایمان به معنای باور کردن است و انسان زمانی که امری را باور کرد، امکان ندارد جریان رفتاری اش جدای از باورش باشد.

 

وی، دومین مرحله ایمان را فرهنگ‌سازی و ارزش گذاری دانست و گفت: انسان وقتی خداوند را باورکرد، ارزش های زندگی اش را هم بر اساس آنچه مورد رضای اوست، شکل می دهد. سومین مرحله ایمان نیز نظام رفتاری است و از آنجا که نظام رفتاری انسان مبتنی باورهای اوست، انسان با ایمان مطابق امر و نهی خدا رفتار و به وابستگی به خدا و اجرای فرامین او افتخار می کند.

 

عبودیت حق، تشکیل دهنده اساس زندگی انسان مسلمان است

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این که برخی سخنان من در مورد امر به معروف و نهی از منکر را افراط می خوانند به سبب عدم توجه به نتیجه ایمان است. این همه شهدا و ایثارگران و خانواده های داغدار، هزینه خدایی بودن نظام شده است؛ بنابراین نظام ارزش گذاری آن نیز باید بر اساس امر و نهی خدا باشد.

 

وی با تأکید بر این که نباید حرام خدا تشکیل دهنده فرهنگ ما باشد، افزود: وقتی نظام رفتاری انسان درست تنظیم شد اطاعت ایجاد می شود و زندگی ما زندگی بنده خدا می شود. در غیر این صورت نظام زندگی طبق اوامر و نواهی خدا نخواهد بود و ترک نواهی به عنوان ضدارزش در عرصه زندگی ما جایی ندارد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به دستور مهم رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی نسبت به تبیین سبک زندگی اسلامی تأکید کرد: نمی شود انسان عبد خدا باشد ولی زندگی اش عابدانه نباشد عبودیت حق، تشکیل دهنده اساس زندگی ماست و این زمانی خواهد بود که مراحل سه گانه فوق هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی محقق شود./930/پ201/س

 

 

ارسال نظرات