۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۰۷۴
در قم برگزار شد؛

اجلاس مدیران استانی حوزه‎های علمیه

خبرگزاری رسا ـ اجلاس مدیران استانی حوزه‎های علمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با حضور مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور و دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه برگزار شد.
ديدار اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات استان قم و خبرنگاران با آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاس مدیران استانی حوزههای علمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با حضور و سخنرانی آیتالله سیدهاشم بوشهری، مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور و آیتالله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزههای علمیه و دیگر مسؤولان حوزه برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم همچنین حجتالاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم و حجتالاسلام والمسلمین غروی، حجتالاسلام نکونام و دیگر شخصیتهای حوزوی حضور داشته که برخی از این افراد به ارائه گزارش درباره فعالیتهای آموزشی و اخلاقی حوزهها پرداختند.

حجتالاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزههای علمیه در این اجلاس با بیان اینکه جلسه دوم مدیران استانی با ریأست آیتالله بوشهری و رویکرد جدید شورای عالی برگزار میشود، اظهار داشت: براساس صورت جلسات دریافت شده تاکنون با برگزاری ششصد و سی جلسه در 2 هزار سی و صد و هفتاد و هشت مصوبه به بررسی مشکلات پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه افزونبر حضور بیست و هفت مدیر استانی مدیر چهار مدرسه نیز به صورت ویژه حضور دارند.

معاون آموزش حوزههای علمیه با بیان اینکه اجلاسیه گذشته در مهرماه با چهار کمیسیون برگزار شد، خاطرنشان کرد: در اجلاسیه گذشته درباره مسائل آموزشی، استقلال و خود اتکای حوزه و مسائل تربیتی نکاتی بیان و پیشنهادهای ارائه شد.

وی تصریح کرد: نتیجه کمیسیون گذشته پس از جمع بندی به شورای معاونان و برای اجرا به مدیران استانها ابلاغ شد و امروز نیز اجلاسیه برای  ارتباط بیشتر میان رؤسای شورا و معاونتهای تخصصی برگزار می‎شود.

حجتالاسلام فرحانی در ادامه سخنان خود به برگزاری چهار نشست تخصصی با میزبانی استانهای تهران، البرز، سمنان و مازندان اشاره کرد و گفت: در این جلسات مجموعه مشکلات و راهکارها بررسی شد.

وی بیان داشت: پس از برگزاری این اجلاس نیز نه کمیسیون با مسؤولیت معاونان و مدیران استانی برگزار میشود تا سند چشم انداز را بررسی و پس از جمع بندی به سمع و نظر حوزههای علمیه میرسد.

گفتنی است، اجلاس مدیران استانی حوزههای علمیه فردا پنج شنبه، هفتم شهریورماه به کار خود پایان میدهد./993/ پ202/عع

ارسال نظرات