۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۱۷۳۰

سهم خواهی های ایتالیا در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ آقای کرزای طی یک نشست خبری گفت: کشورهای عضو سازمان پیمان ناتو، خواستار ادامه حضور نظامی خود در افغانستان هستند.
ايتاليا و افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، انریکو لِتا نخست وزیر ایتالیا در سفری به کابل گفت که کشورش به حضور نظامی خود در افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی از این کشور در سال 2014 ادامه می دهد.
آقای لتا که در یک نشست مشترک خبری با حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان سخن می گفت، در مورد تعداد نظامیان ایتالیایی پس از سال 2014 توضیحی نداد، اما گفت که نیروهای ایتالیایی در چهارچوب ماموریت آموزشی در افغانستان خواهند ماند.
ایتالیا 2,825 سرباز در افغانستان دارد که عمدتاً در کابل و هرات مستقر بوده و فرماندهی نیروهای بین‎المللی در ولایت هرات را به عهده دارند.
نخست وزیر ایتالیا گفت: ماموریت نظامیان ایتالیایی پس از 2014 از همکاری های امنیتی به همکاری های آموزشی تغییر خواهد کرد.
اگر چه آقای لتا در مورد تعداد نظامیان ایتالیایی که پس از خروج ناتو از افغانستان در این کشور خواهند ماند، آماری ارائه نکرد، اما پیش از این وزیر دفاع ایتالیا در سفری به افغانستان گفته بود که احتمالاً 500 تا 700 نظامی ایتالیایی در افغانستان خواهند ماند.
آقای کرزای دیروز در یک نشست دیگر خبری در کابل گفت که کشورهای عضو سازمان پیمان ناتو، خواستار ادامه حضور نظامی خود در افغانستان هستند./1421/1409/ح

ارسال نظرات