۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۹۴۵۷
آیت الله علوی گرگانی:

انس با قرآن جامعه را از ناهنجاری‌ها دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تأکید براین که دستورات الهی باید در قول و عمل در جامعه نهادینه و آشکار شود، تصریح کرد: باید عمل به قرآن به صورت عملی در جامعه دیده شود و از حالت گفتاری خارج شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد سطح عالی حوزه امروز در دیدار اعضای ششمین کاروان قرآنی در گرگان، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن قرآن دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای  انس و الفت بیشتر با کلام الهی است.

 

وی با تأکید بر این که با بیان این که خوشبختانه در کشورمان بستر گسترش فرهنگ قرآنی فراهم است، افزود: باید تلاش کرد تا در این ماه با عظمت و پرفیض جامعه بیش از پیش به سمت قرآنی شدن پیش رود.

 

استاد سطح عالی حوزه با تأکید براین که دستورات الهی باید در قول و عمل در جامعه نهادینه و آشکار شود، تصریح کرد: باید عمل به قرآن به صورت عملی در جامعه دیده شود و از حالت گفتاری خارج شود.

 

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که انس و الفت با کلام الهی نسل جوان ما را از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی مصون می دارد، بیان داشت: اگر انس با قرآن در همه بخش های جامعه دینی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری ها اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

استاد سطح عالی حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت طرح حافظان قرآنی در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با رهنمود و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم محقق شده است که جای خوشحالی است.

 

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود نقش تشکل های قرآنی در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا تشکیل های قرآنی در جامعه بیش از گذشته گسترش یابد.

 

وی همچنین کیفی سازی برنامه های قرآنی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش هایی که در این خصوص صورت گرفته شاهد کیفی و کمی شدن این گونه برنامه های ارزشمند در کشور هستیم.

 

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این دیدار با اشاره به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد توجه بیش از پیش به کلام الهی در جامعه هستیم که این مسأله در گذشته چنین نبود.

 

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را پرچمدار ترویج فرهنگ قرآنی در دنیا دانست و تصریح کرد: به حتم پیشرفت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت همین فرهنگ قرآنی حاصل شده است./950/پ202/ج

ارسال نظرات