۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۷۷۴۷۹
امام جمعه کلیبر:

رهنمودهای رهبر انقلاب نجات‌بخش مردم مصر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کلیبر با تأکید بر این‌که وجود رهبری مردمی و دینی می تواند وحدت را دوباره به این کشور ارمغان آورد، گفت: استکبار جهانی وحدت مردم مصر را به ضرر خود می بیند.
محمد مرسي رييس جمهور مصر

حجت الاسلام سیدحسن موسوی، امام جمعه کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تحولات اخیر کشور مصر و بهره‌برداری آمریکا و رژیم صهیونیستی از وضعیت موجود اظهار داشت: از آنجایی که استکبار جهانی وحدت مسلمانان را به ضرر خود می دید، با فریبکاری میان مسلمانان و تشکل های مردم مصری اختلافی را دامن زد که بیش از هر مسأله ای به نفع صهیونیست‌ها است.

 

وی با بیان این‌که عملکرد مرسی در حمایت از گروه های سلفی و تکفیری بیش از هر موردی به این اختلافات دامن زد، خاطرنشان کرد: عدم توجه به مطالبات مردم، دوری از اهداف و آرمان های انقلاب، وابستگی به غرب و آمریکا، عدم توجه به مظلومیت و وضعیت اسف‌‍بار مردم فلسطین و نوار غزه از جمله دیگر عوامل سقوط دولت مرسی بود.

 

امام جمعه کلیبر با تأکید بر این‌که وجود رهبری مردمی و دینی می تواند وحدت را دوباره به این کشور ارمغان آورد، تصریح کرد: یکی از ترفندهای استکبار جهانی به وجود آوردن فرق ضاله و گروه های ضد دین به ظاهر اسلامی چون سلفی و تکفیری ها است تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، دولت آینده مصر باید متوجه این فتنه‌گری ها باشد.

 

وی افزود: امت اسلامی باید بداند سلفی ها از اهل سنت نیستند بلکه فریب خوردگان استکبار جهانی برای تفرقه و مسلمان کشی در کشورهایی چون عراق، سوریه و مصر هستند، در حقیقت فرقه‌های انحرافی چون وهابیت، تکفیری و سلفی ساخته و پرداخته استکبار و استعمار برای تفرقه و تلط بر امت اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که نرمش مرسی در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین موضع‌گیری غلط در قبال مسأله سوریه مغایر با آرمان های انقلاب مردم مصر بود، گفت: مصر در ماه های اخیر برای پیشبرد سیاست های خود بیشتر مجری سیاست های شبه جزیره قطر و همراهی با سلفی ها بوده است.

 

وی کشتار شیعیان و رفتار غیر انسانی سلفی ها موجبات نارضایتی جامعه مصر از دولت مرسی را فراهم کرد، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ امروز مردم مصر از رهبری واحد و وحدت‌آفرین محروم هستند، شواهد تاریخی نشان داده که هدایت انقلاب بدون رهبری مردمی و شجاع امکان پذیر نیست.

 

امام جمعه کلیبر با اشاره به این‌که تداوم و هدایت مسیر انقلب بسیار مهم‌تر از پیروزی انقلاب است، خاطر نشان کرد: مصر در شرایط کنونی برای حیات سیاسی خود نیازمند یک رهبر مقتدر و مردمی است تا با هماهنگی تشکل های سیاسی به تامین منافع ملی اقدام کند، توصیه ملت ایران بهره‌مندی از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی افزود: البته نقش علمای دانشگاه الازهر مصر و مراجع دینی دیگر کشورهای اسلامی را نباید در تنویر افکار عمومی مردم مصر نادیده گرفت، به عبارت دیگر علمای شیعه در حمایت از مردم مصر باید نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند، تا خون شهدای انقلاب مصر که دیکتاتوری مبارک را سرنگون کردند، هدر نشود./935/ت303/ش

ارسال نظرات