۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۲۰۳
مدیر بین‌الملل مرکز کامپیوتری نور:

وحدت رمز پیشرفت کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ شماری از طلاب افغانستانی، پس از بازدید از جامعة‌المصطفی، با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با فعالیت‌‌های این مرکز آشنا شدند.
وحدت رمز  پیشرفت کشورهای اسلامی است
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، محسن مس چی، مدیر بین الملل مرکز نور در بازدید شماری از طلاب افغانستان از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: بازگشت به خویشتن خویش و هویت واقعی که همان میراث عظیم اسلامی و فرهنگی است، در سایه وحدت، رمز موفقیت و نصرت افغانستان خواهد بود.
وی در حاشیه بازدید جمعی از فعالان علمی و فرهنگی افغانستان از مرکز نور اظهارداشت: متأسفانه امروز در افغانستان شاهد هستیم که فرهنگ اسلامی که ریشه و اساس همه ابعاد زندگی ما به ویژه در مسائل فرهنگی و ملی است به تدریج جای خود را به فرهنگ وارداتی کشورهای اروپایی و آمریکا می‌دهد و این یعنی عقب ماندگی و درجا زدن.
این کارشناس مسائل سیاسی، افغانستان را دارای میراث بزرگ تمدن بشری و بخشی از میراث ایران کهن یا خراسان بزرگ دانست و افزود: اصالت و تاریخ کهن خطه‌ای که امروز افغانستان نام دارد، جزو چند تمدن برجسته عالم است، که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.
مس چی ادامه داد: بسیاری از میراث فرهنگی و ملی ایران بزرگ، زادگاهش افغانستان کنونی بوده است به صورتی که در هر زمینه‌ای شاهدی و نمونه‌ای داریم، در عرفان خواجه عبدالله انصاری، در شعر حکیم ناصرخسرو و مولانا در نگارگری بزرگان مکتب هرات، این ارتباطات به گونه‌ای بوده است که بسیاری از بزرگان ایرانی همچون فخر رازی، عبدالرحمن جامی، ملاحسین کاشفی و سید جمال الدین اسد آبادی مزارشان در آن خطه است.
مدیر بین الملل مرکز نور گفت: متأسفانه تبلیغات جهانی، دست صهیونیست‌های غاصب است که هر چه را بخواهند وارونه جلوه می‌دهند و نسبت‌هایی همچون غیر متمدن بودن به ایران، افغانستان، عراق و دیگر کشورهای مظلوم دنیا می‌دهند که در واقع ویژگی و شاخصه خودشان است و امروز اساس وحشی‌گری، خود آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.
وی افزود: تبلیغات جهانی امروز زیر سلطه صهیونیسم است و 80 درصد چهار خبرگزاری مهم دنیا که 80 درصد اخبار و اطلاعات دنیا را رد و بدل می‌کنند وابسته به شبکه صهیونیسم جهانی است.
وی با بیان این‌که قدمت درختان خیابان ولی‌عصر(عج) تهران از سابقه تاریخی آمریکا بیشتر است، تصریح کرد: چرا مجمسه‌های بامیان را در افغانستان تخریب کردند، ما بودایی نیستم ولی می‌خواستند بگویند شما عاری از تمدن هستید.
مس‌چی افزود: آثار باستانی و تاریخی، کتب و مکتوبات علما و دانشمندان و آثار بجا مانده از پیشینیان ما شناسنامه واقعی و هویت ما هستند و این در حالی است که فرهنگ و هویت افغانستان حتی در شرایط فعلی به اندازه شخصیت همه کشورهای اروپایی و آمریکا است چرا که آنها تاریخ و تمدن ندارند./907/د102/ی
ارسال نظرات