۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۷۵۹۳۸
نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

امت اسلام در برابر انحراف بیداری اسلامی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که امت اسلام باید از خواب غفلت بیدار شوند، تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منحرف کردن بیداری اسلامی در منطقه هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این که ماه مبارک رمضان خیر و برکات بسیاری برای امت اسلامی دارد، گفت: ماه مبارک رمضان با احسان و بخشش آمده است و این یکی از ویژگی‌های مهم این ماه مبارک است.

 

وی کسب تقوا را از مهم ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: باید از لحظه های این ماه پرفیض در جهت ساختن درون خود بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضیافت الهی در ماه رمضان را به معنای دعوت عمومی خدا از همه مردم حتی گناهکاران عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه دعا، نیایش و استغفار و توبه برای قرب به درگاه الهی است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تقوا را مطابق مهم‌ترین فلسفه و ثمره روزه‌داری دانست و اضافه کرد: اگر اعضای بدن انسان روزه‌دار، همچون گوش و چشم، با تقوا نباشد و لایق حضور در محضر الهی نباشد زحمات گرسنگی و تشنگی ماه رمضان او از بین می رود؛ زیرا هیچ عملی بدون تقوا پذیرفته نیست.

 

وی، روزه داری را به معنای امانت‌داری و جزای آن را طبق حدیث قدسی، خود خدا عنوان کرد و افزود: در واقع انسان در ماه رمضان یاد می گیرد که امین نعمت های الهی باشد و در نتیجه افزون بر اندام شخص روزه‌دار اندیشه و فکرش نیز روزه دار است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به آثار تربیتی فراوان ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: کسی که روزه می گیرد و به صورت آشکار و پنهان از روزه خود محافظت می کند در میان مردم و جامعه قابل اطمینان است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و با بیان این که حادثه مسجد گوهرشاد اعتراض مردم نسبت به حرکت غیر دینی رضاخان بود، ادامه داد: در آن روز که عده زیادی از مردم مسلمان در اعتراض به کشف حجاب به گلوله بسته شدند به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به اتفاقات در مصر اشاره کرد و با بیان این که ما امروز شاهد برادر کشی در کشورهای اسلامی منطقه هستیم، گفت: امت اسلام باید بیدار باشند تا در دام توطئه های دشمنان گرفتار نشوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که امت اسلام باید از خواب غفلت بیدار شوند، تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منحرف کردن بیداری اسلامی در منطقه هستند.

 

وی با تأکید بر این که حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، افزود: نباید شاهد روزه خواری علنی در جامعه از سوی برخی ها باشیم و این حرکت پسندیده نیست.

 

امام جمعه رشت با بیان این که نیروی انتظامی با افرادی که در ماه مبارک رمضان مسائل را رعایت نکنند برخورد قاطع می‌کند، گفت: نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان از هر عملی واجب تر است./950/پ201/س

ارسال نظرات