حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصههای تبلیغی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام علی نوری، مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان در مراسم معارفه مدیر جدید این مرکز که پیش از ظهر امروز برگزار شد، راهبرد باورسازی در حوزه تبلیغی خواهران و کیفیسازی فعالیت تبلیغی به جهت نوع مخاطب را از مهمترین اقدامات این مرکز عنوان کرد و نسبت به برخی بیتوجهیهای در این زمینه گلایه کرد.
وی از تبلیغ به عنوان نخستین محور فعالیتهای مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان نام برد و با اشاره به رسالت سنگینی که طلاب در حوزه تبلیغ دینی به عهده دارند، حضور تبلیغی در ماه مبارک رمضان، ماه محرم، اردوهای دانشآموزی و نشستهای فصلی را بخشی از فعالیتهای این مرکز عنوان و بر حضور فعال مبلغان در این زمینهها تأکید کرد.
مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با اشاره به پیگیری بحث تبلیغ در دو سطح تعامل حوزه و آموزش و پرورش و نیز اتحادیه دانشآموزان از سوی این مرکز، بر تقویت تبلیغ گروهی تأکید کرد و افزود: فعالیتهای تبلیغی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با تشکیل یک شبکه از مبلغان کارآمد در پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش کیفی مبلغان و کیفیسازی فعالیتهای تبلیغی اساس کار مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان بوده است، اظهار کرد: اگرچه فرهنگسازی مناسبی برای تبلیغ دانشآموزی از سوی نهادهای مؤثر حوزوی انجام شده است، اما متأسفانه شاهد سازماندهی واحد از سوی حوزه برای نهاد تعلیم و تربیت نیستیم.
حجتالاسلام نوری با اشاره به راهاندازی واحد خواهران در مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان به همت حجتالاسلام رضوانینسب، گفت: این مرکز فعالیتهای مناسبی را در این عرصه انجام داد و باب ویژهای را درباره خواهران مبلغه در عرصه تبلیغ باز کرد به طوری که 281 خواهر طلبه در مدت 1015 روز در 16 استان و 60 شهرستان، فعالیت تبلیغی داشتند.
وی راهبرد باورسازی در حوزه تبلیغی خواهران و کیفیسازی فعالیت تبلیغی به جهت نوع مخاطب را از مهمترین اقدامات این مرکز عنوان و ابراز کرد: در این عرصه مبلغان برادر در قم متمرکز شدند و از ظرفیت خواهران مبلغه در سایر شهرستانها با تمرکز بر ظرفیتهای حوزههای علمیه خواهران به خوبی استفاده شد.
مدیر پیشین مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان بر حضور سازمان یافته خواهران طلبه در عرصههای تبلیغی تأکید کرد و با ابراز تأسف از اینکه نهادهای ستادی و اعزامی توجهی به این بحث نمیکنند که یک خواهر طلبه میتواند سطحی از هدایت را در جامعه رقم بزند، گفت: حوزه از عدم تدبیر ملی برای حضور خواهران طلبه در اجتماع رنج میبرد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای کانون رویش مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان، شناسایی دانشآموزان مستعد و علاقهمند برای ورود به حوزه را بخشی از فعالیتهای آن برشمرد و با بیان اینکه کیفیسازی خروجی حوزه به کیفیسازی ورودی آن است،گفت: حوزه هیچ دستی بر این قصه ندارد و تنها از دور با فضای دانشآموزی ارتباط برقرار میکند.
حجتالاسلام نوری از الگوی تشکل اسلامی، تربیت خواهران و تربیت مؤلف دانشآموزی به عنوان مطالعات فرهنگی مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان نام برد و تصریح کرد: دوره تربیت مؤلف دانشآموزی به صورت تخصصی در حوزه وجود ندارد، البته سطحی به صورت تجربی در مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان ایجاد شده، که قالببندی و برگزاری آکادمیک این دوره نیازمند حمایت است.
وی ساماندهی مبلغان براساس اخوت ایمانی را از مهمترین رویکردهای خود در دوره مدیریت پنج سالهاش بر مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان برشمرد و از سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزههای علمیه و دفاتر استانها و شهرستانهای این مرکز به واسطه همکاریهای مناسب تشکر کرد./920/پ202/ی