۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۳۵
آیت‌الله امامی کاشانی:

ملت ایران پیروز واقعی انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران از دین و جمهوری اسلامی به عنوان غایت و هدف اصلی در انتخابات ایران نام برد و گفت:‌ انتخابات در ایران بازی فوتبال نیست که برنده یا بازنده داشته باشد، در ایران همه پیروز هستند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و خلق حماسه سیاسی را سرمایه ای بزرگ برای نظام اسلامی دانست وگفت: حماسه سیاسی مردم درانتخابات، لبیک به نظام جمهوری اسلامی است.

 
وی در ادامه به تفاوت هویت انتخابات در جمهوری اسلامی با سایر کشورهای اشاره کرد و گفت: در کشوری مانند آمریکا انتخابات برای این است که رییس‌جمهوری از این حزب یا آن حزب انتخاب شود، اما بحثی از مکتب در آن انتخابات وجود ندارد و غایت و هدفی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: این در حالی است که هدف و غایت در کشور ما دین اسلام و جمهوری است و با این هدف هویت انتخابات ما با همه انتخابات‌ها متفاوت می‌شود و اصل اساسی اسلام، حفظ نظام و جمهوری اسلامی است.
 
وی با اشاره به نقش مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات در کشورمان، گفت: در دنیای استکبار، جمعیت نقش آن چنانی در انتخابات ندارد و از یکی از دو حزب یکی پیروز خواهد شد و مسأله تمام می شود زیرا قدرت در آنجا پابرجاست.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه ملت بزرگوار ایران سرمایه این کشور هستند، تصریح کرد: علت اینکه این همه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اصرار می شود و مقام معظم رهبری موضوع حماسه سیاسی را مطرح کردند این است که برای کشور سرمایه تلقی می شود درحالی که در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان حماسه، سرمایه تلقی نمی شود.
 
وی همچنین افزود: سرمایه ایران اسلامی ملت و پشتوانه آن متفکران، صاحب نظران و دانشگاه هاست پس هرچه شور و هیجان انتخابات بیشتر باشد نظام اسلامی در کشورمان مستحکم تر می شود به ویژه که نظام ما برای بیدارکردن جهان اسلام و مایوس کردن دشمنان نقش موثر دارد.
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب می شود نظام اسلامی در صحنه بین المللی بتواند سخنش را به کرسی بنشاند پس به فرموده رهبر معظم انقلاب هرکس حتی اگر به نظام نیز علاقه ندارد به علت علاقه به کشور اگر پای صندوق آرا بیاید برای کشور سرمایه ایجاد می کند.
 
وی در ادامه به کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا توصیه کرد: هدف از وارد شدن در انتخابات و کاندیدا شدن این است که حرف‌ها و عقاید به طور منظم بیان ‌شود، اما اینکه نام چه کسی در آخر از صندوق بیرون می‌آید فرقی نمی‌کند و برنده تنها باری به دوشش افتاده و فرد به‌اصطلاح بازنده تنها ثوابی کرده و قطعا ضرری نکرده است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که انتخابات در ایران بازی فوتبال نیست که برنده یا بازنده داشته باشد، بلکه در ایران همگی پیروز هستند، تصریح کرد: در کشور ما تنها بحث ارتقای اسلام است.
 
وی از طرفداران کاندیداها خواست که اگر فرد مورد نظرشان در انتخابات رأی نیاورد مأیوس نشوند و خطاب به مراقبان صندوق‌ها و مسؤولان برگزاری انتخابات نیز توصیه کرد که حفظ امانت کنند چراکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند صیانت از آرا حق‌الناس است.
 
امام جمعه موقت تهران خواستار هوشیاری و عدم غفلت از سوی مراقبان صندوق‌های رأی شد و تصریح کرد: حق‌الناس از حق‌الله بالاتر است و دو حق بر گردن مسؤولان برگزاری انتخابات وجود دارد، یکی حق کسی که رای داده و دیگری حق کسی که به او رای داده شده است.
 
وی با اشاره به اعیاد شعبانیه و مقارن شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با این ایام مبارک گفت: از خدا می‌خواهیم به حق شرف و برکت این روزها آنچه مصلحت مردم و کشور است به آنها عطا کند و آن کسی که کارآمدتر است را به دل مردم بیندازد که او را انتخاب کنند./920/پ202/ج
ارسال نظرات