۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۶۹۶۳۱
به همت واحد گرگان؛

52 نفر از دانش‌آموختگان تاجیکستانی جامعةالمصطفی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از 52 نفر از دانش‌آموختگان تاجیکستانی جامعةالمصطفی در واحد گرگان برگزار شد.
همايش تجليل از 52 نفر از دانش‌آموختگان تاجيکستاني جامعةالمصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، همایش تجلیل از 52 نفر از دانش‌آموختگان تاجیکستانی جامعةالمصطفی به همت معاونت فرهنگی و انجمن فرهنگی تربیتی صبای تاجیکستان در واحد گرگان برگزار شد.
در این همایش، حجت‌الاسلام رفیعی رییس واحد گرگان با تشکر از دست‌اندرکاران این همایش، اظهار داشت: برگزاری این مراسم از یک سو به خاطر موفقیت طلاب این مجموعه در تحصیل خود، شیرین و از دیگر سو به خاطر رفتن تعدادی از این دوستان که در این مدت همچون پدر و فرزند نسبت به هم وابستگی پیدا کرده‌ایم، غم‌انگیز است.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عطاران، رییس مجتمع مذاهب تهران با بیان این نکته که ما به وجود تک تک شما افتخار می‌کنیم، خاطرنشان کرد:هرگاه به اینجا می‌آیم با دیدن خوبی‌ها، تعهد، پرمهری و دینداری شما انرژی می‌گیرم.
وی با اشاره به آیه شریفه 122 سوره توبه، بر ضرورت هجرت برای کسب علم تأکید کرد و افزود: آمدن شما برای کسب علم به خاطر عمل به اول این آیه است که می فرماید «لیتفقهوا فی الدین» و رفتن شما به کشورهای خودتان برای عمل به آخر این آیه است که می فرماید «ولینذروا قومهم» و باید برگردید و آنچه را که اینجا آموخته‌اید برای خانواده خود به ارمغان ببرید.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در امور اهل سنت افزود: مردم کشور شما اولین چیزی که از شما مطالبه می‌کنند، علاوه بر آنچه از استادان خود در رشته‌های مختلف علمی آموخته‌اید که بسیار مهم و ارزشمند نیز است، اخلاق و رفتار اسلامی است و همین اخلاق و منش اسلامی است که شما را در اجتماع بالا می‌برد.
وی در ادامه ابراز داشت: اولین نومیدی خانواده و اطرافیان شما وقتی است که ببینند اخلاق اسلامی و دینی در جان شما رخنه نکرده باشد، این‌که شخصی به محض ورود به کشورش شروع به نفی دیگران از نظر علمی، دینی و مذهبی کند، سبب طرد شدن از جمع مردم و نخبگان می‌شود.
رییس مجتمع مذاهب تهران با بیان این نکته که دانش‌آموخته المصطفی باید رفتار، منش و مجموعه کردارش به گونه‌ای باشد که جامعه را به سمت معنویت سوق دهد، گفت: دانش‌آموخته المصطفی باید نمونه اخلاق پیامبر(ص) باشد.
وی مهم‌ترین رمز موفقیت افرادی که به کشورهای خود بازمی‌گردند را معنویت و مؤدب بودن به آداب اسلامی دانست و در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه محور بودن دانش‌آموختگان برای ادامه تحصیل و فعالیت در کشورهایشان تأکید کرد.
شایان ذکر است، در این مراسم، محمد علی خالدیان، استاد و عضو هیأت علمی واحد گرگان، حجت‌الاسلام سلیمانی، معاونت فرهنگی واحد گرگان، حجت‌الاسلام حاتمی، نماینده المصطفی در تاجیکستان و عبدالباسط سعدالله اف، از دانش پژوهان واحد گرگان نیز به سخنرانی و تجلیل از دانش­آموختگان پرداختند.
گفتنی است، در پایان این مراسم به 52 نفر از دانش‌آموختگان مرد و زن این مجموعه لوح یادبود اهدا شد./907/د102/ی
ارسال نظرات