۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۸۲۷
مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری؛

طرح آرامش بهاری تأثیر همگانی و فراگیر دارد

خبرگزاری رسا _ مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری یکی از وظایف طلاب را شکرگزاری از فرصت‌های فراهم‌شده تبلیغی برشمرد و با بیان این نکته که تبلیغ همواره و در هر موقعیتی تأثیرگذار است، طرح آرامش بهاری را دارای تأثیری همگانی و فراگیر ذکر کرد.
تبليغ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین قوامی، مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری در همایش بزرگ مبلغان طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه که پنج‌شنبه صبح در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: طلاب وظایف زیادی بر عهده دارند و یکی از این وظیفه‌ها استفاده از فرصت‌ها است،‌ طلاب باید شکرگزار نعمت طلبگی و سپس شکرگزار امر تبلیغ باشند.

وی با بیان این نکته که برخی از طلاب اشتیاقی برای تبلیغ و امور تبلیغی ندارند، خاطرنشان کرد: در امر تبلیغ باید ابتدا به وظایفی که حوزه علمیه بر عهده یک مبلغ گذاشته است پرداخت مانند این‌که باید جایگاه مرجعیت را در این امر نشان داد زیرا برخی‌ جریان‌ها در کشور به دنبال تضعیف روحانیت هستند.

مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری ادامه داد: شناسایی و انتخاب نخبگان و دعوت آنان به حوزه علمیه در میان منطقه‌ای که مبلغ در آن‌جا به تبلیغ رفته است یکی دیگر از وظایف طلاب است، متأسفانه پذیرش طلاب به صورت عمومی است و گاه از ورود نخبگان برای سربازی امام زمان(عج) غفلت می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از وظایف طلاب ارتباط با علما و روحانیان شهرهایی است که به آن شهرها اعزام شده‌اند، در این شهرها هر چه مبلغ با روحانیان بیشتری در ارتباط باشد، کار او سهل‌تر و آسان‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام قوامی با اشاره به اثر بی‌بدیل تبلیغ در فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: جهاد و تبلیغ هر دو در طول تاریخ اثرگذار بوده‌اند، اما باید توجه داشت تبلیغ یک اثر همگانی و فراگیر دارد،‌ که خوشبختانه این امر در طرح آرامش بهاری محقق شد.

وی با تبیین این نکته که فرصت‌های تبلیغی در محرم عمومی است که برخی این فرصت را به جان خریدند و برای تبلیغ رفتند، ابراز کرد: ‌بهترین و مفید‌ترین کار یک طلبه تبلیغ است و بهترین روزی وی هم از این راه تأمین می‌شود.

این مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری در پایان با اظهار تأسف از تخریب قبر حجر‌بن‌عدی صحابی بزرگوار پیامبر(ص) این عمل بی‌شرمانه را به دلیل کم‌رنگ جلوه‌دادن اثرات اجلاس بزرگ بیداری اسلامی دانست و آن را محکوم کرد./914/پ202/پ

ارسال نظرات