۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۵۳۹
آیت الله صفایی بوشهری:

خلیج فارس دریای نابودی استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که خلیج فارس آبراهی که فرهنگ دینی و تعاملات اقتصادی و فرهنگی مسلمانان در آن صورت گرفته است، گفت: خلیج فارس دریای نابودی سلطه استکبار در آینده خواهد بود.
آيت الله صفايي بوشهري-نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به توجه مسؤولان استانی و ملی به همکاری و همیاری مستمر با زلزله زدگان، اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا و شرایط ویژه منطقه، بازسازی موقت با تأمین اقلام ضروری و سرعت و مدیریت قوی صورت گیرد و بازسازی اصلی با برنامه و مدیریت آن منطقه اجرا شود.   

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز شوراها و نقش اساسی و زیر بنایی شوراها در نظام اسامی گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی و توجه به آرای مردم هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نقش مردم با هدایت های ولایی در رویکرد دینی و اسلامی و مراعات تقوای دینی و سیاسی را نقشی مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر شوراها با نگرش سیاسی و دینی و کارشناسی دقیق و نظارت های کارآمد در افق نگاه رهبر معظم انقلاب حرکت کنند با شتاب بیشتری به پیشرفت های مورد نظر معظم له دست خواهند یافت.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر در ادامه با گرامی داشت روز ملی خلیج فارس بیان داشت: بررسی های تاریخی محققان و پژوهشگران در خصوص خلیج فارس نشان از نقش مهم این آبراه در هندسه جغرافیای تاریخی، فنی و نظامی جهان دارد.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه بوشهر با بیان این که توجه سردمداران جهان سلطه همواره به این آبراه معطوف بوده است، تصریح کرد: خلیج فارس آبراهی اسلامی و مولد ایران اسلامی است.

خلیج فارس دریای مرگ جهان سلطه در آینده خواهد بود

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: خلیج فارس آبراهی که فرهنگ دینی و تعاملات اقتصادی و فرهنگی مسلمانان در آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در راستای تغییر نام خلیج فارس گفت: خلیج فارس برای همیشه فارس اسلامی و دریای مرگ جهان سلطه در آینده خواهد بود. 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر ضرورت اعمال مدیریتی کارآمد در خلیج فارس ابراز داشت: این موضوع سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان در زمینه های گوناگون خواهد شد.  

امام جمعه بوشهر در ادامه با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، حضرت فاطمه(س) را انسانی آسمانی و هدیه خداوند به زمینیان خواند و بیان داشت: آن حضرت الگویی برای جهان بشریت است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) سبب استمرار و بقای نسل نبوت و تولد عصمت و امامت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود کارگران را به عنوان یکی از ارکان منابع انسانی در عرصه تولید و رشد اقتصادی خواند و از کارفرمایان خواست تا حقوق کارگران را به موقع پرداخت کرده و نسبت به تعهدات خود در برابر کارگران پایبند باشند.

رییس شورای عالی حوزه علمیه بوشهر با گرامیداشت روز معلم گفت: یاد و خاطره شهید مطهری هیچ گاه از صحنه تاریخ ایران پاک نخواهد شد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر معلمان را یکی از خدمت گزار ترین اقشار جامعه به نظام اسلامی دانست و گفت: معلمان آغازگر رشد در همه عرصه ها هستند.

وی در پایان بر لزوم تلاش آموزش و پرورش جهت تربیت دانش آموزان نخبه و با فرهنگ دینی تأکید کرد./9459/پ202/ج

ارسال نظرات