۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۶۵۷

جشنواره انتظار در شهرستان میانه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هشتمین جشنواره سراسری انتظار با محوریت مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار در شهرستان میانه برگزار می‌شود.
مهدويت

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، این جشنواره همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و تبیین آن با زبان فاخر هنر و ادبیات برگزار می‌شود.

 

این جشنواره در دو بخش شعر شامل اشعار کلاسیک، آزاد و خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث، نقاشی ‌خط و نوآوری های خوشنویسی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا بیستم اردیبهشت‌ به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 33344472 و 3337773 تماس حاصل کنند.

 

جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس در تبریز برگزار می‌شود

 

اکبر آرمند، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی از برگزاری جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس در تبریز خبر داد و گفت: محورهای این جشنواره شامل تک‌ بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس، رویا پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌ های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و تاریخچه و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌ های بزرگان شعر و ادب در باره خلیج فارس با ذکر منبع است.

 

وی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره افزود: متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله ‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و متن پیام باید در 25 تا 150 کاراکتر باشد.

 

گفتنی است، علاقه مندان می‌توانند متن پیامک‌های خود را تا چهارم اردیبهشت‌ به شمـاره 30002828208208 ارسال کنند./935/د102/ب

ارسال نظرات