۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۶۰۳۴۴
نماینده طلاب ارسباران:

تحریم علیه ایران بیشتر به ضرر غرب بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی با تأکید بر این‌که ایران در مناسبات اقتصادی دنیا قابل حذف نیست، گفت: تحریم علیه ایران بیشتر به ضرر غرب بوده است.
تحريم عليه ايران

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران روز گذشته در جمع فعالان فرهنگی شهرستان مهربان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز به هند و پاکستان به نام خط لوله صلح گفت: آغاز اجرای خط لوله انتقال گاز به هند و پاکستان نشان داد که ایران در مناسبات اقتصادی دنیا قابل حذف شدن نیست.

وی با بیان این‌که تحریم علیه ایران بیشتر به ضرر غرب بوده است، تصریح کرد: وقوع این رویداد بزرگ اقتصادی پس از سال‌ها پیگیری از یک طرف و فشارهای آمریکا در خصوص عدم تحقق از سوی دیگر نشان می‌دهد که ایران با بهره‌مندی از منابع انرژی و موقعیت استراتژیک استثنایی می‌تواند فشارهای ناشی از تحریم‌ها را خنثی کند.

امام جمعه مهربان در ادامه با اشاره به بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی عراق تصریح کرد: در آن جنایت تاریخی مدافعان حقوق بشر صدایشان درنیامد و حتی رژیم بعثی را حمایت هم کردند و شمار زیادی از دولت‌ها شریک جرم رژیم صدام در حمله شیمیایی به حلبچه هستند و آنان نیز در کشتار 5 هزار زن و کودک در حلبچه مسؤول هستند.

حجت الاسلام جلیلی با تأکید بر این‌که مدعیان حقوق بشر امروز نیز چشمان خود را به روی مظلومیت مردم عراق، پاکستان، سوریه و بحرین بسته اند، گفت: از دیدگاه مقامات غربی تروریسم به 2 نوع خوب و بد تقسیم می شود که تروریسم خوب حافظ منافع دول استکباری در کشورهای اسلامی است.

نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار داشت: از خدایی که مقلب القلوب و الابصار است بخواهیم که دل‌ها و چشم‌های ما را به سمت و سوی جذبه‌های معنوی هدایت کند و قلب‌های ما را از آمال دنیوی پاک و به سوی نور افلاکیش متوجه کند، در این ایام به نعمت اخوت اسلامی مفتخر کند و از پرتگاه افتراق و خودبینی و خودخواهی که پایان آن در این جهان ذلت و اسارت و در آن جهان، ظلمت و جهنم است، نجات بخشد.

امام جمعه مهربان با درخواست از مسؤولان برای کنترل بازار ایام عید تأکید کرد: انتظار می‌رود که مسؤولان قیمت های بازار را کنترل کنند تا شیرینی عید به کام مردم تلخ نشود، ضمن آنکه از مردم نیز درخواست می‌کنیم که در این ایام بیشتر صرفه‌جویی کرده و اسراف نکنند./935/پ202/ی

ارسال نظرات