۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۷۷۱۷

فشار جامعه جهانی به مخالفان،برای گفتگو با دولت سوریه

خبرگزاری رسا _ علی صدر زاده تحلیلگر بی بی سی: کسانی همچون جامعه جهانی، جامعه عرب، آمریکا و فرانسه که در کنار مخالفان ایستاده بودند ؛ اکنون بر مخالفان فشار می آورند که هرچه زودتر با دولت سوریه مذاکره کنند.
ائتلاف ملي سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود به بررسی و تحلیل اوضاع سوریه و بیانیه اخیر ائتلاف ملی سوریه پرداخت.

بی بی سی گفت: بزرگترین گروه مخالفان سوریه از آنچه سکوت و کوتاهی شرم آور کشورهای خارجی در متوقف کردن خشونت های سوریه نامیده اند؛ ابراز ناخشنودی کرده اند و اعلام کردند: در اعتراض به این وضع در چند نشست بین المللی شرکت نخواهند کرد.

گفتنی است قرار بود نشست هایی با حضور ائتلاف ملی سوریه در ایتالیا، روسیه و آمریکا برگزار شود که این جبهه گفته است در آنها شرکت نخواهد کرد.


ائتلاف ملی سوریه درصدد برپایی دولت موقتی در مناطق تحت کنترل شورشیان است . این ادعا در حالی از سوی شورشیان مطرح می گردد که هرکدام از این مناطق در اختیار و کنترل گروهک هایی خاص از شورشیان قرار دارد و بیشتر آنها ائتلاف ملی سوریه را به رسمیت نشناخته اند.

اکنون این سوال اذهان عمومی را به خود مشغول نموده که  این ائتلاف چگونه قصد دارد در این مناطق دولت ایجاد نماید و با این گروهک ها به توافق برسد ؟

 

علی صدر زاده تحلیلگر بی بی سی در همین خصوص گفت: کسانی همچون جامعه جهانی، جامعه عرب، آمریکا و فرانسه که در کنار مخالفان ایستاده بودند ؛ اکنون بر مخالفان فشار می آورند که هرچه زودتر با دولت سوریه مذاکره کنند و همین امر سبب ناراحتی مخالفان شده و آنها در نشست های بین المللی شرکت نخواهند کرد.


گفتنی است حامیان خارجی مخالفان همچون آمریکا، تاکنون پول های بسیار زیادی در اختیار آنها قرار داده اند اما  هیچ نتیجه ای از آن نگرفته اند تا جاییکه شورشیان؛ روز به روز شکست های سنگین تری از ارتش سوریه می خورند و همین امر سبب شده حامیان خارجی به فکر گفتگو  بیفتند.


این تحلیلگر در ادامه  گفت: اگر مخالفان به همین وضع، رها شوند، بازنده خواهند بود. اگر همین وضع پیش رود، جامعه جهانی به مخالفان فشار بیاورد که مذاکره کنند، از طرفی به آنها حمله نظامی شود و از سوی دیگر مردم عادی کم کم سرخورده شوند، آینده خوبی در انتظار مخالفان نخواهد بود.


گفتنی است عملکرد شورشیان مسلح با مردم سوریه به گونه ای بوده است که مردم دل خوشی از آنها ندارند و برای حفظ جان و ناموس خود ترجیح می دهند آواره کوه و بیابان شوند تا اینکه در کنار شورشیانی که اکثرا غیر سوری هستند زندگی کنند./9161/خ
 

ارسال نظرات